Even schetsen wat er gebeurd is:
In maart 2014 heb ik een fietsongeval gehad met lichaamlijk letsel. Ik was namelijk gevallen toen het voorwiel plooide in een geul die onstaan was door spoorvorming. Toen ik werd weggevoerd met de ambulance was de politie nog niet ter plaatse. De clubleden hebben mijn fiets dan maar achtergelaten bij een restaurant in de buurt van het ongeval.
Aanvankelijk kreeg ik een PV nummer (enkele maanden later, na veel vragen bij de politie).
Na 1 jaar en 2 maanden had de politie het PV vrijgegeven. Wat ik daar las deed me verstommen:
- men is vergeten om getuigen te verhoren (er waren zeker 15 personen getuige, ik heb zelfs hun adres overgemaakt aan de politie).
- de schets die ze gemaakt hadden van de plaats van het ongeluk was ongeveer 50m voor de plaats van het ongeval
- ze hadden geen spoorvorming gevonden op de rijweg die het ongeval kon veroorzaken
- uiteraard hebben ze mijn fiets niet gevonden, die was reeds opgehaald door mijn ouders
Zelf had ik reeds actie ondernomen en foto's gemaakt van de plaats waar het ongeluk gebeurde, daar is perfect te zien dat de geul ongeveer 10cm diep is. Ook heb ik foto's laten maken van alle materiële en lichamelijke schade.
Nu blijkt dat de advocaat van de verzekeringsmaatschappij het onmogelijk acht om de geleden schade te verhalen op het vlaams gewest. Het is trouwens niet mogelijk om de plaats van het ongeval opnieuw te bezoeken want men heeft het wegdek opnieuw aangelegd.
Is het mogelijk om het PV te betwisten en om te eisen dat er een getuigenverhoor komt daar dit volgens mij de enige manier is om een oorzakelijk verband aan te tonen. Hoe schatten jullie mijn kansen in als dit dit toch voor de rechtbank trek?