Verhaal onmogelijk zegt de verzekering

dde561
Topic Starter

Verhaal onmogelijk zegt de verzekering

#1 , 15 jul 2015 14:20

Even schetsen wat er gebeurd is:

In maart 2014 heb ik een fietsongeval gehad met lichaamlijk letsel. Ik was namelijk gevallen toen het voorwiel plooide in een geul die onstaan was door spoorvorming. Toen ik werd weggevoerd met de ambulance was de politie nog niet ter plaatse. De clubleden hebben mijn fiets dan maar achtergelaten bij een restaurant in de buurt van het ongeval.

Aanvankelijk kreeg ik een PV nummer (enkele maanden later, na veel vragen bij de politie).

Na 1 jaar en 2 maanden had de politie het PV vrijgegeven. Wat ik daar las deed me verstommen:
- men is vergeten om getuigen te verhoren (er waren zeker 15 personen getuige, ik heb zelfs hun adres overgemaakt aan de politie).
- de schets die ze gemaakt hadden van de plaats van het ongeluk was ongeveer 50m voor de plaats van het ongeval
- ze hadden geen spoorvorming gevonden op de rijweg die het ongeval kon veroorzaken
- uiteraard hebben ze mijn fiets niet gevonden, die was reeds opgehaald door mijn ouders

Zelf had ik reeds actie ondernomen en foto's gemaakt van de plaats waar het ongeluk gebeurde, daar is perfect te zien dat de geul ongeveer 10cm diep is. Ook heb ik foto's laten maken van alle materiële en lichamelijke schade.

Nu blijkt dat de advocaat van de verzekeringsmaatschappij het onmogelijk acht om de geleden schade te verhalen op het vlaams gewest. Het is trouwens niet mogelijk om de plaats van het ongeval opnieuw te bezoeken want men heeft het wegdek opnieuw aangelegd.

Is het mogelijk om het PV te betwisten en om te eisen dat er een getuigenverhoor komt daar dit volgens mij de enige manier is om een oorzakelijk verband aan te tonen. Hoe schatten jullie mijn kansen in als dit dit toch voor de rechtbank trek?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 15 jul 2015 14:26

Bij een ongeval met gewonden moet alles op de plaats van het ongeval blijven, wel fijne vrienden dat er niemand daar kon blijven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

k.b.

#3 , 15 jul 2015 14:37

Ben je niet verzekerd via uw wielerclub tegen lichamelijk letsel ? ... u schrijft "clubleden" ...

k.b.

Reclame

dde561
Topic Starter

#4 , 15 jul 2015 14:39

Bij een ongeval met gewonden moet alles op de plaats van het ongeval blijven, wel fijne vrienden dat er niemand daar kon blijven.
Die vrienden zijn daar nog een half uur gebleven, maar dan hielden ze het voor bekeken.

dde561
Topic Starter

#5 , 15 jul 2015 14:41

Ben je niet verzekerd via uw wielerclub tegen lichamelijk letsel ? ... u schrijft "clubleden" ...
k.b.
Uiteraard ben ik verzekerd via de club, maar dit is het probleem niet.
De verzekering zegt dat ze op basis van het (volgens mij foutief) PV geen verhaal kunnen doen tov het vlaams gewest.

k.b.

#6 , 15 jul 2015 14:49

Dan heeft de verzekeraar een probleem ...

k.b.

dde561
Topic Starter

#7 , 15 jul 2015 15:16

k.b.
Niet echt daar de verzekering geen schade betaalt maar enkel als tussenpersoon de fietser verdedigt (advocaat, gerechtskosten, ... )

k.b.

#8 , 15 jul 2015 15:35

k.b.
Niet echt daar de verzekering geen schade betaalt maar enkel als tussenpersoon de fietser verdedigt (advocaat, gerechtskosten, ... )

??

Dan hebben jullie blijkbaar enkel een dekking rechtsbijstand ...
en dan is het natuurlijk aan de door u aangestelde advocaat om het werk te leveren en niet aan U of aan ons ...

Dan maakt het toch verder niet uit of dit slaagt of niet slaagt ... de getuigen kunnen een verklaring schrijven en deze advocaat kan deze bijvoegen in zijn dossier / pleidooien ..
de verbaliserende agenten kunnen gehoord worden ...

Wie koos deze raadsman ? ....

k.b.

dde561
Topic Starter

#9 , 16 jul 2015 08:49

Dank u voor uw medeleven.

Het is inderdaad de moeite:
- schade aan fiets (wiel geplooid, shifters defect, powermeter gekraakt): +/- 3000 euro
- werk als zelfstandige en heb 1 maand niet kunnen werken: ongekend bedrag
- hospitalisatiekosten: 1500 euro
- huishoudhulp
- zichtbaar litteken van 20 cm
- enz

Ondertussen een advocaat gevonden die zich met het dossier zal bezighouden want er zijn te veel losse eindjes

k.b.

#10 , 16 jul 2015 12:14

Dank u voor uw medeleven.

Het is inderdaad de moeite:
- schade aan fiets (wiel geplooid, shifters defect, powermeter gekraakt): +/- 3000 euro
- werk als zelfstandige en heb 1 maand niet kunnen werken: ongekend bedrag
- hospitalisatiekosten: 1500 euro
- huishoudhulp
- zichtbaar litteken van 20 cm
- enz

Ondertussen een advocaat gevonden die zich met het dossier zal bezighouden want er zijn te veel losse eindjes

Met een verzekering rechtsbijstand is dat natuurlijk uw goed recht ...

Twee weken geleden ook iemand bij ons thuis 's nachts in de afsluiting gezeten met zijn auto ... en natuurlijk geen spoor van de dader ...
Ook PV laten opstellen ( voor verzekering) ... we hadden het wel enkele dagen later ...

Kon natuurlijk wel iets langer dan 3 regels , waarvan er dan nog 1 foutief is ...

k.b.

Terug naar “Verkeersongevallen”