Aangereden door bromfiets

waarsigaar
Topic Starter

Aangereden door bromfiets

#1 , 03 jul 2008 21:14

Enkele weken geleden werd ik op het fietspad aangereden door een bromfiets, die me voorrang had moeten verlenen. Ik was gewond en werd overgebracht naar de speodafdeling van een ziekenhuis. Ik werd geopereerd aan het sleutelbeen, had een oogwonde, een inwendige bloeduitstorting in een vinger, gekneusde ribben en long, gekneusde knie en onderbeen. Tot nu toe heb ik vijf weken werkverlet. M'n fiets is volledige vernield. Ik verneem dat de bromfietser die me aangereden heeft, niet verzekerd is. Ik weet niet of hij minderjarig is, vermoedelijk wel. PV werd opgemaakt door de politie.
Hoe kan ik mijn rechten laten gelden? Wie vergoedt me de kosten aan m'n fiets, het werkverlet, het loonverlies na de eerste gewaarborgde maand enz...
Ik heb een familiale polis.
Eenzame fietser.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 03 jul 2008 22:22

Als hij nog minderjarig is, dan zijn de ouders aansprakelijk.

roadie

#3 , 04 jul 2008 00:46

Je kan je steeds bevragen bij het Gemeenschappelijk Waarborgfonds.
http://www.fcga-gmwf.be/accnl.html

Reclame

j.demoor

#4 , 05 jul 2008 09:57

Zie 12 JANUARI 1984. _ Koninklijk besluit tot vaststelling van de minimumgarantievoorwaarden van de verzekeringsovereenkomsten tot dekking van de burgerrechtelijke aansprakelijkheid BUITEN OVEREENKOMST met betrekking tot het privé-leven(=’familiale verzekering’).

De ‘familiale’ dekt de schade die u aan derden buiten overeenkomst berokkent,doch niet deze die door derden aan u berokkend wordt

INDIEN u bij uw ‘familiale’ echter een rechtsbijstandverzekering afsloot dan behartigt deze wel uw belangen in geval derden aan u schade berokkenden buiten overeenkomst.Onderzoek dus uw polis en doe eventueel onverwijld aangifte aan uw rechtsbijstandsverzekeraar.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Terug naar “Verkeersongevallen”