Beste,
Ik heb nu drie weken geleden een ongeval gehad met de wagen. Ik ben 's nachts in slaap gevallen achter het stuur en ben zijdelings op een geparkeerde vrachtwagen gereden. De politiezone waar het ongeval gebeurd is erbij geweest en heeft de PV opgesteld. Ze hebben een PV opgestelde beginnend met code '85' wat dus wijst op ongeval met gewonden en dronkenschap. Deze agenten hebben mij echter niet aan een ademtest onderworpen aangezien ik direct met de ambulance ben afgevoerd. Ze hebben hun naar eigen zeggen gebaseerd op het feit dat ik 'waggelde' en gezegd zou hebben 'dat ik in de loop van de dag een paar pintjes gedronken had' (waar ik overigens niets meer van weet want ik herinner mij helemaal niets meer van het ongeval). Aangekomen in het ziekenhuis heeft de plaatselijke politiezone (die van mijn woonplaats) mij een adem- en speekseltest laten doen en deze waren beide negatief.
Paar dagen later een brief van de verzekering in de bus dat alle schade terug op mij zou verhaald worden. Bijgevolg ik naar de plaatselijke politiezone gegaan om waarom het een '85' was aangezien de ademtest negatief was. Ze gingen met de politiezone waar het ongeval gebeurd is contact om nemen om dit recht te zetten en het PV-nummer aan te passen. Na een week was dit niet gebeurd en gingen ze dit ook niet meer doen aangezien volgens hen het PV afgesloten was. Nu gaat de politiezone waar ik getest ben een aanvullend PV opstellen met de melding dat de testen negatief waren.
Nu had ik echter een paar vragen waar ik mee zit:
Hoe wordt dit PV nu afgehandeld, aangezien ze beide elkaar tegenspreken maar de plaatselijke politiezone mij wel getest heeft?
Welke dingen kan ik eventueel zelf ondernemen?
Wat kunnen de gevolgen zijn, wat betreft eventuele boetes,...?
alvast bedankt voor de hulp!