drie uurtjes geleden een klein ongelukje gehad, dat veel erger had kunnen aflopen.
Ik rij met mijn wagen in een zone 30 aan een school voorbij. Snelheid ongeveer 20 à 25 Km/Hr.
Naast de rijbaan een fietspad waarop een oudere man met een brommer rijdt.
Naast dat fietspad een brede stoep en een school, waar net een groep schoolkinderen (6-7 jaar) onder toezicht van een leraar staat te wachten om de straat over te steken, van zodra het verkeerslicht op groen staat voor hen.
Die kinderen staan natuurlijk niet stil. Eén kind zet een stap opzij op het fietspad, waardoor die brommer schrikt en naar links uitwijkt. Hierdoor komt hij onverwachts op de rijbaan terecht, waar hij zeer licht mijn wagen raakt.
Hierdoor is er een lichte schram, met zeer lichte indeuking, op de linker deur van mijn nieuwe wagen (14 dagen oud)
Heb met deze bromfietser een EAF ingevuld, en weet welke klas het geweest is die het ongeval heeft veroorzaakt. Er werd echter geen EAF met de leraar of de school ingevuld. Er waren geen gewonden en de politie is er niet bij geweest. Wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor het vergoeden van de schade? (Deur zal moeten beschilderd worden)
Is dat de bromfietser of de school?
Financieel kost het me niets, want ik ben omnium verzekerd.