uitbetaling schadevergoeding

lala
Topic Starter

uitbetaling schadevergoeding

#1 , 11 mar 2015 09:21

Hallo,

Ik zit nu eindelijk op het einde van de geregtelijke expertise ( na 10 jaar bijna) en vroeg me af hoe de uitbetaling door de verzekering
gaat gebeuren. Ik heb gehoord dat de verzekering dit stort op derderekening van hun advocaat en deze stort het dan weer op de derderekening van mijn advocaat.
Ik wil dit niet aangezien het vertrouwen in mijn advocaat niet echt denderend is en nu nog van advocaat veranderen heeft weinig zin aangezien
alles bijna rond is. Ook mijn rechstbijstandsverzekering zegt dat het op deze manier moet maar van onze arts krijgen we te horen dat het wel anders kan.
Iemand ervaring ?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 11 mar 2015 11:25

Beste

Het kan inderdaad anders.

In principe ontvangt u een kwijting die u voor akkoord dient te ondertekenen. Op deze kwijting vermeldt u het rekeningnummer waarop moet worden gestort.

Als er een vonnis is gewezen, neemt u zelf contact op met de advocaat van de tegenpartij en vraagt u rechtstreeks op uw rekening te storten.

Houd er rekening mee dat als u geen rechtsbijstand heeft en de advocaat nog openstaande erelonen en kosten heeft, hij hoopt deze te kunnen recupereren van de gestorte schadevergoeding.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

lala
Topic Starter

#3 , 14 mar 2015 15:45

Beste,

Voor de voorschotten hebben we telkens een kwijting gekregen met daarop mijn rekeningnr ingevuld maar zelfs zo is het via de derderekeningen
gegaan van de advocaten.
Via de verzekering ben ik te weten gekomen dat de kwijting rechtsreeks naar de advocaten is gegaan omdat mijn advocaat niet duidelijk vermeld
had op de kwijting om dit degelijk rechstrreeks naar mijn rekening te storten....
Dan ben ik bij mijn advocaat gaan horen en die beweert dat de tegenpartij niet graag heeft dat ik contact met hen opneem en dat zij uitdrukkkelijk wouden dat dit via de advocaten hen derderekening moest. Leugens dus!!!

Ik ben te weten gekomen dat ik met tegenpartij met een dading kan overeenkomen dat alles rechtstreeks naar mij komt, maar of tegenpartij dit gaat willen aanvaarden en hoe zal ijn advocaat hierop reageren?

Alle kosten zijn gedekt door rechtbijstandsverz maar zelfs zo heeft mijn advocaat meermaals laten vallen op een goeie bonus dus daamee wilt hij het geld eerst in eigen handen hebben. Niet als het aan mij ligt en lukt om dit niet te laten gebeuren. Desnoods stop ik de al niet goede samenwerking gewoon. (had dit al veel eerder moeten doen)

Reclame

Chaccamacca

#4 , 18 mar 2015 16:37

Hou ook de intrest op de schadevergoeding in het oog, u heeft daar recht op.

lala
Topic Starter

#5 , 19 mar 2015 19:13

dank voor uw opmerking.

Niemand die een mogelijkheid ziet buiten een dading met tegenpartij af te sluiten?

mariskaD

#6 , 10 mei 2015 15:55

beste lala,
zou ik zo onbeleefd mogen zijn om te vragen of er al een uitbetaling is gebeurd? en hoe het verlopen is? Ik zit zelf nu ook op einde van gerechtelijke procedure na 7jaar. Morgen bel ik naar advocaat om af te ronden, en gekregen vonnis goed te keuren. (Zij wil nog verder gaan in hoger beroep, maar ik wil niet meer). Nu ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren, en wanneer ik uiteindelijk geld op de rekening ga zien. met vriendelijke groet

Terug naar “Verkeersongevallen”