Auto geraakt niet gerepareerd na ongeval

pietgein
Topic Starter

Auto geraakt niet gerepareerd na ongeval

#1 , 29 dec 2014 19:40

Dag iedereen,

4 maanden geleden word ik aangereden. Andere bestuurder erkent schuld op het formulier dus daar geen problemen.

Mijn auto wordt naar een "erkende" carrosserie gebracht die ik moet kiezen uit een lijst die mijn verzekeraar mij overmaakt. Ik krijg een vervangwagen via mijn B.A. We zijn 4 maand verder (!) en mijn wagen is nog niet hersteld. Ze zijn aan de werken zelfs nog niet begonnen. De carrosserie blijft herhalen dat de stukken nog niet binnen zijn.

Omdat dit voor mij de absurditeit voorbij is heb ik mijn verzekeraar in gebreke gesteld. Deze kaatst de bal terug en beweert dat ik de carrosserie moet in gebreke stellen.

Quid??? Ik heb volgens mij helemaal geen contractuele band met de carrosserie maar enkel met de verzekeraar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 29 dec 2014 21:03

Staat dit in u polis, normaal ga jijzelf naar u eigen garage of carrosserie van u keuze, en niet naar een die u word opgedrongen.
Trouwens je was in u recht en eens er een overeenkomst is over de prijs van de herstelling heeft u verzekering er niets meer mee te maken enkel dat de overeengekomen som betaald word.
In wie zijn opdracht word die wagen herstelt, gaat de tegenpartij zolang een vervangwagen betalen!!!
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”