Ik reed op straat, ik doe mijn knipperlicht branden om in te draaien op een parking.
Op dat moment rijdt de auto die op de parkeerplaats ernaast stond achteruit uit de parking (zonder knipperlicht, maar dat moet blijkbaar niet eens?)
Gevolg: Ik was al bijna half afgedraaid in mijn parkeerplaats en de uitrijdende wagen rijdt achteruit tegen mijn knipperlicht.
Ik parkeer mij. Bekijk mijn schade. Deze bedraagt slechts een barst in mijn rechter knipperlicht. Het lampje zelf doet het nog.
Ik stap uit. Net zoals de twee andere passagiers. Deze beginnen te brullen/schelden. Ik ga er niet op in.
Na een tijdje stoppen ze. Ik vraag of ik de schade mag zien aan hun wagen. Dit mocht ik niet. Het waren twee vrouwen, ik kon ze mogelijk aan de kant duwen ofzo. Ook werd ik verhinderd de nummerplaat te bekijken. Letterlijk de weg 'versperd'.
Ik zou ze natuurlijk kunnen aan de kant duwen of simpelweg oppakken en aan de kant zetten, maar ik vond het al verdacht genoeg. Straks nog geweld aan mijn been ofzo.
Bij mijn weten had ik voorrang op het voertuig dat uit de parking kwam gereden. Dat zei ook de politieagent toen ik de volgende dag een verklaring kwam afleggen.
Waarom de volgende dag? Na veel gezaag en gezien de te verwaarlozen kosten aan mijn wagen (15 euro!!) en omdat ik politiek actief ben en volgende keer ipv net niet, net wel in de gemeenteraad wil raken en dus eventuele negatieve pers wil mijden, had ik voorgesteld het zo te laten en elk z'n eigen kosten te betalen.
Dat was dom, want hoewel beide partijen akkoord waren het hierbij te laten en we alle twee wegreden. (Het café waar ik nog iets wou drinken was al gesloten)
Kreeg ik een uur ofzo later de politie aan mijn deur. Ze kwamen mij zoeken omdat ik zogezegd "dronken" vluchtmisdrijf had gepleegd. Mijn broer was thuis, ik niet. Ze hebben heel het huis doorzocht, tot in de kelder. Voordeel is wel dat ze de schade gezien hebben en ze dus niet kunnen afkomen met een auto die volledig naar de kloten is. Als er al schade is. Mijn pinker tegen hun bumper tenslotte allicht.
Ik was wel naar huis gereden, maar te voet terug weggegaan omdat ik nog iets wou drinken. Gezien het café op 5 minuten stappen is had ik mijn auto eerst thuis afgezet. Want ik drink nooit achter het stuur. Na het voorval wou ik ipv een cola, een trappistje drinken. Dus te voet gegaan.
Volgende dag zelf bij de politie gegaan en zelfde als hierboven verklaard. Op het verslag staat vermeld dat ik benadeelde partij ben.
In feite was ik niet eens in fout voor het ongeval gezien ik voorrang had. Vluchtmisdrijf terwijl ik wist in mijn recht te zijn is natuurlijk stupide. Mijn auto en alle papieren zijn ook volledig in orde. Zelf was ik nuchter.
De andere partij is evengoed weggereden. Echter naar het politiebureau.
Sja, dom geweest zeker. Voor zo'n prul de politie bellen leek mij veel te veel gedoe na een lange zware dag. Ik was maar terug om middernacht voor een reden.
Moet ik mij nu zorgen maken om die valse verklaring van "dronken vluchtmisdrijf"? (Ik was nuchter, maar blijkbaar hebben ze dat erbij verklaard, wellicht om mij valselijk een motief in de schoenen te schuiven)
Als ik "vluchtmisdrijf" gepleegd heb hen toch ook? Alleen hadden zij motief en ik niet. Integendeel. Zij zijn evengoed weggereden na afspraak het zo te laten. (Dat ik nummerplaat noch vermeende(?) schade niet mocht zien was verdacht en ik had beter moeten weten).
Wellicht was er al schade en willen ze een zondebok voor verzekeringsfraude te kunnen plegen. Erg nuchter zag de chauffeur er ook niet uit. Daarom weggereden? Eerst chauffeur verwisselt voor bij de politie te gaan? Pure speculatie natuurlijk.
Enig advies? Moet ik mij zorgen maken? Kan ik zelf klacht indienen? Eerroof ofzo? Mijn goede naam als jongere met politieke ambities wordt door het slijk gehaald. Vorige keer net geen zetel, volgende keer net wel hoop ik