Verkeersongeval op de Ring van Antwerpen

falz
Topic Starter

Verkeersongeval op de Ring van Antwerpen

#1 , 14 nov 2013 16:25

Dag Allemaal,

ik heb in Februari iets voorgehad en ik twijfel hier eigenlijk toch wel over..

ik reed op de ring van antwerpen, op het meest rechtse rijvak, kwam er iemand de oprit opgereden, en deze ging zonder zijn knipperlicht aan te steken of iets gewoon gezellig naar links, en zat bijna bij mijn vriendin op haar schoot, ik kon net nog uitwijken en gas bijgeven om hem voor te steken.. en zo een aanrijding te vermijden.
Eenmaal deze dan achter mij reed, remde ik terug naar 100 want ik reed inmiddels 120 om die aanrijding dus te vermijden. Dan flikkerde deze persoon met zijn lichten omdat ik zogezegd hem hinderde in de plaats van hij mij ? Toen ging hij mij weer voorbijsteken en ik liet dit ook gewoon gebeuren, toen hij naast mij hong zag ik ineens dat hij begon te slippen en kwam hij tegen de vangrail terecht.

Ik ben iets verder op de pechstrook gestopt, naar de 112 gebelt enz enz,
nu was er nog iemand op de pechstrook gestopt en ik ben dus tegen deze persoon gaan melden dat ik al gebelt had, en ik had uitdrukkelijk aan de 112 dienst gevraagd of ik ter plaatse moest blijven of niet. Deze zei me meermaals dat ik mocht beschikken, waarop ik dit dus dan ook gedaan heb, niet verder bij nagedacht eerlijk gezegd, zelf ook een beetje in shock.

Nu krijg ik een brief van de politie dat ik een verklaring moet af komen leggen ivm dit ongeval en vluchtmisdrijf van mijn kant.. Ik ga dus naar het politiekantoor en leg duidelijk uit wat er gebeurt is, en mijn vriendin legt ook een verklaring af.

(ik weet dat ik niet in het PV mag kijken, maar ik heb er in gelezen dat de "tegenpartij" zelfs niet in het bezit was van een rijbewijs categorie B)

Nog later na datum, krijg ik bericht van mijn verzekering dat ze uitgaan tot betaling van de tegenpartij.. Ik weiger dit en dan nu nog een maand later krijg ik weer bericht dat ze het gehele dossier nagekeken hebben en er niets uit kunnen besluiten dat in mijn voordeel zou pleiten en dan toch maar uitgaan tot betaling van de tegenpartij.

Dit alles terwijl ik hier NIETS mee te maken heb ? en ik zelfs nog een aanrijding heb proberen voorkomen !

nog enkele punten:

de tegenpartij heeft dus een onafhankelijke getuige, die getuigd heeft dat het ongeval veroorzaakt geweest zou zijn door een hevig remmanneuver van mijn kant. én blijkbaar vinden ze niets terug van het feit dat ik naar de 112 gebelt heb ?

mijn vraag is nu dus,

wat kan ik hier nog tegen beginnen, en is het wel de moeite ? Ik ga uiteraard niet akkoord met de uitbetaling aan de tegenpartij..

alvast bedankt allemaal.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 nov 2013 19:57

Gesprekken naar 112 worden toch opgenomen op band? Weet echter niet hoelang ze deze bijhouden, want februari is toch al 10 maanden geleden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 nov 2013 14:28

Bij mijn weten 6maanden of een bevoegd persoon moet opdracht hebben gegeven het gesprek bij te houden

Reclame

Jef 007

#4 , 15 nov 2013 15:12

toch een raar verhaal :
afremmen naar 100km/u op de Ring terwijl uw agressor vlak achter u reed, waarom? om hem te doen schrikken of om de wettelijke snelheid aan te houden?
hij begon te slippen terwijl hij naast reed? hoe kan dat nu?
is dit alles geen geval van verkeersagressie van beide kanten?

Terug naar “Verkeersongevallen”