Hallo afgelopen vrijdag heb ik een ongeluk meegemaakt met mijn scooter.
Ik zal de verkeerssituatie proberen uit te leggen daar ik niet weet hoe je een afbeelding kunt toevoegen.
Rond 11u30 rijdt ik met mijn scooter B-klasse ongeveer 40km/u op een hoofdbaan. Op de hoofdbaan sluit een kleine weg aan rechts van mij. Op de hoofdweg waar ik rijdt is een voorrangsbord B3. Als ik de kleine weg rechts van mij nader zie ik een wagen staan die stil staat, ik nader de weg en plots rijdt de wagen en draait hij links de hoofdbaan op.
Als schrikreactie rem ik zowel met de voor als achterrem en vlieg ik over mijn scooter en kom ik hard ten val zonder de wagen te raken. Deze stopt een beetje verder en komt naar mij toe. Mijn scooter is een eindje verder geschoven en ik lig op de grond.
Ondertussen zijn de hulpdiensten gebeld en arriveren de politie en ziekenwagen. Ik wordt afgevoerd per ziekenwagen en moet een verklaring afleggen in het ziekenhuis. Deze luidt: omstreeks 11u30 rijdt ik in de Kapelstraat richting Boom. Ter hoogte van de Molenveld in Rumst staat een wagen stil in de Molenveld, ik rijdt verder en de wagen draait plotseling de Kapelstraat op richting Rumst. Ik probeer te remmen maar het is te laat en val onderuit met mijn scooter zonder de wagen te raken. Ik ben zelf gewondt en mijn scooter is zwaar beschadigd.
In het ziekenhuis had ik last van mijn heup en deze was effectief ook zwaar gekneusd. Ook heb ik verschillende schaafwonden. Een uurtje later verlaat ik het ziekenhuis op krukken en moet woensdag terug komen ter controle. De dag erna op zaterdag ben ik opgestaan met een opgezwollen knie en hiel waar ik nog steeds niet deftig mee kan stappen.
Kwetsuren:
-zwaar gekneusde knie met bloeduitstorting
-opgezwollen knie die ik niet kan buigen of strekken
-opgezwollen hiel met bloeduitstorting
-bezeerde duim
-verscheidene schaafwonden
Schade:
-scooter heeft zware schade
-tasje dat ik droeg beschadigd
-helm beschadigd
Momenteel zit ik thuis en ben ik werkonbekwaam. Ik werk deeltijds als arbeider en deeltijds zorg ik voor een zwaar invalide buurman waar ik een loon voor krijg.
De verzekering is op de hoogte gebracht maar heb geen schadeformulier ingevuld en heb nog geen proces-verbaal ontvangen wel het pv-nummer.
Hoe zal deze zaak verder verlopen?
Welke stappen moet ik ondernemen?
Ben ik in recht daar er geen contact was met de wagen?
Welke kosten kan ik allemaal recupereren?
Kan ik werkonbekwaam zijn als arbeider maar als bediende nog mijn werk doen?
Alvast dank voor de hulp
Grtz