ongeval 50/50 regeling

tismoeilijk
Topic Starter
Berichten: 67

ongeval 50/50 regeling

#1 , 08 okt 2013 12:10

beste lezers

een vriendin van mij had een ongeval terwijl ik naast haar zat.

ik probeer het te beschrijven :

ze nadert een verkeerslicht welk op rood zal springen en vertraagt. Aan onze linkerkant, de andere zijde van de verkeerslichten zijn er werken.
Een andere bestuurder nadert en ontwijkt het stuk waar de werken zijn en komt in aanrijden met mijn vriendin haar auto waardoor haar spiegel kapot is en bij hem zijn zijruit ea

we vullen het aanrijdingsformulier in, ik neem foto's en het gaat naar de verzekeringsagenten.
Dan krijgt ze een mailtje terug waarin de vragen om foto's (die nochtans duidelijk genoeg de verkeerssituatie aantonen)

zij krijgt volgend antw terug:

Geachte mevrouw,

Hierbij het schrijven dat wij zonet vanwege de rechtsbijstandsverzekeraar mochten ontvangen.

Gezien op basis van het aanrijdingsformulier de (volledige) aansprakelijkheid van tegenpartij niet kan worden bewezen gaat men na de bijkomende argumentatie over tot een 50/50 regeling.

Inmiddels tekenen wij, met vriendelijke groeten.

wat kan ze nog doen?

dank voor uw reakties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2013 13:14

Zonder het aanrijdingsformulier en de foto's te zien is het niet mogelijk een gefundeerd oordeel te geven over de kansen van slagen van een eventuele procedure.

U kan op kosten van de rechtsbijstandsverzekeraar het advies van een advocaat vragen.

Een 50/50 regeling van de verzekeringsmaatschappij kan soms beter zijn dan een procedure. In de gevallen waar de fout van geen enkele partij bewezen kan worden kan de rechtbank niemand veroordelen en is een 50/50 regeling voor de beide partijen nog het beste.

Kingfisher
Berichten: 483

#3 , 11 okt 2013 17:33

Bij mijn oude werkgever werden we zo veel mogelijk gepushed om een 50/50 voor te stellen aan de klant. Klant krijgt een beetje geld, tegenpartij ook, en *beide* polissen krijgen een 100% bonus malus. Voor een verzekeraar is het uitkeren van schade geen kostenlast, de beheerskost wel. Dus hoe sneller er van af hor beter.

Maar ook de klant heeft een voordeel: beter 50 vogels in de hand nu, dan 100 niets

Reclame

my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#4 , 16 okt 2013 18:38

Zeer interessante toevoeging Kingfisher. Ik had die bedenking ook al zelf gemaakt, interessant om dat bevestigd te zien als bedrijfspolicy van tenminste 1 niet nader te vernoemen verzekeraar.

Ignace
Berichten: 82
Locatie: Tielt

#5 , 19 okt 2013 22:54

Heel moeilijk om een aanrijdingsformulier te beoordelen zonder dit ooit gezien te hebben.

Werd door de tegenpartij aangeduid dat hij een manoeuvre uitvoerde?

Dat hij van rijstrook veranderde?

Werden alle voertuigen, dienstig voor de beschrijving, vermeld?

Werden opmerkingen geformuleerd?

Terug naar “Verkeersongevallen”