aanrijding terugbetaling catalogusprijs

princenrojb
Topic Starter

aanrijding terugbetaling catalogusprijs

#1 , 21 sep 2013 19:20

Deze week had mijn vriendin een aanrijding. Zij stond stil (in een file) toen een aankomende auto vanachter op haar inreed. Geen twijfel mogelijk dus dat zij in haar recht is, daar hebben we al bevestiging voor.
Gevolg: de expert verklaarde de auto total loss.
We hadden de (occasie) auto pas 6 maanden geleden gekocht. Productiedatum oktober 2011 en gekocht voor 10.500 euro met +/- 55000 km op de teller.
Volgens de catalogusprijs was de dagwaarde van de auto op het moment van het ongeval nog 13.000€.

Hebben wij recht op dit volledig bedrag of kunnen ze hierover moeilijk doen omdat we 'maar' 10.500€ betaald hebben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2013 21:22

Je zal al zeer tevreden moeten zijn als je u 10.500€ terug krijgt, je weet dat je nooit winst mag maken via een ongeval!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 sep 2013 21:38

Je zal al zeer tevreden moeten zijn als je u 10.500€ terug krijgt, je weet dat je nooit winst mag maken via een ongeval!
Indien men nu het hogere bedrag nodig heeft om een gelijkaardige auto te kopen dan heeft men daar recht op. Er is dan immers geen sprake van "winst".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Turaki

#4 , 21 sep 2013 22:48

Dus als ik een wagen win, kan ik na een ongeval niets trekken? Ik dacht het niet.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 23 sep 2013 10:15

Schade is een verschil tussen twee toestanden.

In uw concrete geval moet u kijken naar de waarde van uw wagen voor het ongeval en de waarde na het ongeval. Het verschil tussen beiden is uw schade, onder aftrek van wat u al betaald kreeg, zoals bijvoorbeeld de wrakwaarde.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Verkeersongevallen”