In de nacht van 5 op 6 juli ging ik na een diner nog alleen op stap met de wagen. Op café liep het echter zodanig uit de hand dat ik 's ochtends thuis wakker werd en me niets meer herinnerde. Ik stapte de deur uit en stelde vast dat mijn wagen (een leasingwagen) niet voor de deur stond. Ik trommelde een paar vrienden op om op zoek te gaan. Na drie dagen onophoudelijk zoeken ben ik dan uiteindelijk en ten einde raad op 9 juli aangifte gaan doen van diefstal.
De wagen werd op 11 juli gevonden door de politie en weggesleept in afwachting van sporenonderzoek. Deze was slotvast met enkel schade aan de voorste banden en velgen. Sleutels zijn nog in mijn bezit. Er was geen schade aan derden. Sporenonderzoek is ondertussen uitgevoerd en de wagen zal nu overgebracht worden naar een herstellingsdienst waar de schade zal hersteld worden en opnieuw ingeschreven.
Een heleboel kosten werden ondertussen gemaakt : sleep en stallingskosten (ondertussen 3 weken aan 100€ per dag!!), herstellingskosten, vervangwagen voor de eerste 5 dagen, enz...Mijn werkgever heeft mij ondertussen een formele waarschuwing gegeven (terecht) maar is niet duidelijk wat nu volgt. Het kan nog weken duren eer de wagen rijklaar is en ondertussen rij ik met een privévoertuig.
Kan ik aansprakelijk gesteld worden en opdraaien voor de kosten? Wat kunnen de eventuele juridische gevolgen nog zijn? Er zijn geen harde bewijzen dat ik met de wagen gereden heb en dat er alcohol in het spel was maar alles wijst wel in die richting uiteraard...