Gisteren ging ik tanken met een bestelwagen waarmee ik niet zo vaak rijd. Met als gevolg dat ik aan de verkeerde pomp stond. Daarop besloot ik achteruit te rijden om aan de andere pomp te gaan staan. Net toen ik ging stoppen met achteruit te rijden, raak ik een moto die het tankstation kwam opgereden.
U reed achteruit = maneuver....
Er zijn geen papieren ingevuld.
Waarom niet? Als u nu de pech heeft dat een getuige uw nummerplaat genoteerd heeft, kan hij nu een klacht gaan indienen wegens vluchtmisdrijf.
Bij mij is er geen schade, noch aan de bestelwagen, bij de motorijder is het plastieken achterstuk waar de nummerplaat en achterlichten opzit afgebroken.
Er is dus schade, reden genoeg dus om samen de dienstige vaststellingen te doen ipv door te rijden zonder meer. Verder mag ik hopen, dat hij niet gewond geraakte?
Ben ik in fout? Of is elk van de partijen verantwoordelijk voor zijn eigen schade aangezien we beiden een manoeuver uitvoerden?
Ik zou niet meteen weten op grond waarvan de motorrijder in fout zou zijn. Feit is dat u achteruit reed, en dus een maneuver deed.