Valse getuigenverklaring

andrea09
Topic Starter

Valse getuigenverklaring

#1 , 27 jun 2013 19:42

Hierbij mijn verhaal:

In december 2011 parkeerde ik mijn wagen op een parkeerstrook, netjes achter een andere geparkeerde wagen. Ik verlaat mijn wagen en kom na een halfuur terug. Bij aankomst staat de eigenaar van de geparkeerde wagen voor mij me op te wachten en verwijt me dat ik tegen haar wagen ben aangereden. Dit was niet het geval, er was eveneens geen zichtbare schade aan beide wagens. Ik stel voor de politie erbij te halen, maar dit weigert ze. Ik dacht dat het daarbij zou blijven...

Een paar weken later word ik gecontacteerd door de politie, omdat de vrouw in kwestie een klacht tegen mij heeft ingediend. Ik leg mijn verklaring af bij de politie, en hoor er verder niets meer van.

Een tweetal weken geleden ontvang ik een overschrijvingsformulier voor mijn autoverzekering en merk dat mijn BM met een aantal punten naar omhoog is gegaan. Blijkbaar heeft de verzekeringsmaatschappij schade uitbetaald aan de tegenpartij, zonder dat ik hiervoor op de hoogte werd gesteld. Zij beweren dat er een onafhankelijke getuige is geweest, terwijl ik zeker ben dat er niemand in de buurt was toen ik mijn wagen parkeerde. Mijn moeder was bij me, maar daar heb ik natuurlijk niets aan als getuige..

Ben natuurlijk heel kwaad voor dit onrecht. Wat kan ik hier best mee doen? Een klacht indienen tegen de zogenaamde getuige? Ik vrees dat het sowieso een verloren zaak is, maar toch wil ik het hierbij niet bij laten..

Ook het feit dat de verzekeringsmaatschappij mij niet op de hoogte heeft gesteld van de uitbetaling, is dat een reden om vervroegd mijn verzekering op te zeggen (vervalt op 12 juli..)?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Appie12

#2 , 27 jun 2013 20:03

Aangezien jij geen schadeformulier hebt ingevuld is deze toch wel heel vreemd!!!

Hoe kan zij nou weten bij welke verzekering dat je zit en hoe is ze aan je gegevens geraakt?

Ik zou euromex contacteren en dit niet zo maar laten gebeuren. (rechtsbijstand)

Dat is wel gemakkelijk dan zou dus iedereen zomaar de schade dat ze oplopen op een andere steken zonder dat die persoon er iets van af weet.

Turaki

#3 , 27 jun 2013 20:11

Aangezien jij geen schadeformulier hebt ingevuld is deze toch wel heel vreemd!!!

Hoe kan zij nou weten bij welke verzekering dat je zit en hoe is ze aan je gegevens geraakt?
Aangifte bij politie met nummerplaat?

Reclame

andrea09
Topic Starter

#4 , 27 jun 2013 20:15

Mijn nummerplaat heeft ze inderdaad genoteerd.
En ik vermoed dat ze iemand in haar omgeving heeft ingeschakeld om een valse getuigenis af te leggen. Moeilijk te vatten allemaal..

Appie12

#5 , 27 jun 2013 20:39

De politie noteert de verklaringen van beide partijen maar iemand moet toch de beslissing hebben gemaakt om over te gaan tot schuld? Het kan toch onmogelijk dat ik gewoon zo maar iemand schuldig verklaar voor een schade en dat door naar de politie te stappen??

andrea09
Topic Starter

#6 , 27 jun 2013 21:19

Dankzij de 'getuige' denk ik dan..

Turaki

#7 , 27 jun 2013 23:13

De politie noteert de verklaringen van beide partijen maar iemand moet toch de beslissing hebben gemaakt om over te gaan tot schuld? Het kan toch onmogelijk dat ik gewoon zo maar iemand schuldig verklaar voor een schade en dat door naar de politie te stappen??
Tegenpartij geeft PV-nr door aan haar verzekering, deze vraagt dan de betrokken partijen op bij het parket (waarbij ook de verzekering van TS in vermeldt staat na haar verhoor), waarna de verzekering van tegenpartij rechtstreeks contact opneemt met de verzekering van TS, en beide verzekeringen bepalen dan onderling wie er (op basis van het PV, met de getuigenverklaring) in fout is.

Terug naar “Verkeersongevallen”