in fout ?

frawul
Topic Starter

in fout ?

#1 , 31 mei 2013 19:20

hallo ,
mijn vrouw heeft vanmorgen een ongeval gehad met de wagen ,
ze was aan het rijden op de weg toen ze links wilde inslaan . ze was al aan het draaien toen een achterligger haar heeft willen inhalen en de auto vol in de flank heeft gegrepen .
de garage zegt dat mijn auto per total is . wie is hier nu in fout ?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2013 19:49

Mijn kristallen bol heeft wat extra informatie nodig.
Is er politie ter plaatse geweest?
Hebben ze een PV gemaakt? Wat staat hierin?
Wat is er op het aanrijdingsformulier ingevuld?

frawul
Topic Starter

#3 , 31 mei 2013 20:40

de politie is ter plaatse geweest en er is een pv opgemaakt en die word opgestuurd naar ons .
er is geen aanrijdingsformulier ingevuld doordat mijn vrouw met de 100 is afgevoerd en ik pas later ter plaatse was .
mvg

Reclame

Franciscus

#4 , 31 mei 2013 21:27

Geef aan uw verzekering het PV nr op.
Wat u zal krijgen bij de politie is GEEN PV want dat sturen ze naar het parket.
U krijgt een document met alle nuttige en bruikbare inlichtingen van beide partijen.
Maak hiervan een copie en stuur dat dadelijk door aan uw verzekering.
Opletten sommige maatschappijen willen asap in kennis gesteld worden.

scorpioen

#5 , 31 mei 2013 23:13

De kans is klein dat de tegenpartij aansprakelijk zal gesteld worden.

Uw vrouw heeft immers maar voorrang als zij

1) zich tijdig naar links heeft begeven. Dus niet wachten tot aan het kruispunt (wat bijna iedereen doet) om zich naar links te begeven. Zij moet vooraleer zij links afslaat zich al naar links begeven hebben (dus naar het midden zonder de tegenliggers te hinderen).
2) tijdig haar linker richtingaanwijzer heeft aangestoken.

Pas als zij dit gedaan heeft mag de achterop komende bestuurder niet meer inhalen.

Ik heb toch al wat verkeersongevallen gezien van links afslaande bestuurders die aangereden worden door een inhalende bestuurder. Ik denk niet dat er al één bij was waarbij de links afslaande bestuurder kon bewijzen dat hij/zij voorrang had omdat hij/zij bovenvermelde verplichtingen had uitgevoerd. Trouwens, als je dat doet, weet iedereen die achter rijdt dat je gaat links afslaan en zal men je niet inhalen.

Turaki

#6 , 01 jun 2013 00:09

Even nuanceren: inhalen is verboden op een kruispunt met voorrang van rechts. Dus de locatie van het ongeval kan hier wel meespelen.

JPD

#7 , 16 jun 2013 14:39

hallo ,
mijn vrouw heeft vanmorgen een ongeval gehad met de wagen ,
ze was aan het rijden op de weg toen ze links wilde inslaan . ze was al aan het draaien toen een achterligger haar heeft willen inhalen en de auto vol in de flank heeft gegrepen .
de garage zegt dat mijn auto per total is . wie is hier nu in fout ?
Onmogelijk om te zeggen gebaseerd op de vertrekte gegevens.

Ik weet uit eigen ervaring op de weg dat véél bestuurders (>95%) niet in staat zijn om volledig correct links af te slaan. Of uw vrouw tot die overige 5% behoort, kan je met de weinige gegevens die je hierboven gaf niet zeggen.

In ieder geval is het een opsteker dat uw vrouw er blijkbaar geen zwaar lichamelijk letsel aan overgehouden heeft.

Terug naar “Verkeersongevallen”