Besten,
Even de situatie schetsen.
Mijn vriendin reed met de wagen op de rechter rijstrook op de autosnelweg. Er was vertragend verkeer.
Een (Roemeense) vrachtwagen die op het rijvak links van haar reed, besloot om plots naar rechts te begeven en reed in op mijn vriendin haar wagen, met blikschade als gevolg. De chauffeur meende haar niet gezien te hebben.
De papieren worden ingevuld, tekening gemaakt, beide partijen akkoord. Alles goed dusver.
Naderhand, blijkt dat mijn vriendin een foutje heeft gemaakt en het vakje heeft aangeduid, dat zij ook van rijstrook wisselde (terwijl dit, zowel als op de tekening, als in de verklaring overduidelijk op geen enkele wijze/tijdstip, door mijn vriendin van rijvak (kan) gewisseld is (/zijn)).
De verzekering van mijn vriendin, raadpleegt hun advocaat, die ons na verloop van onderzoek contacteerde met het volgende ;
.... Beide partijen kruisten het vakje nummer 10 aan 'veranderde van rijstrook'.
Echter op de situatieschets is een pijl aangebracht vertrekkende van het voertuig van de tegenpartij in de richting van uw voertuig.
Zoals vermeld is dit echter strijdig met het hoger op het formulier aangekruiste vakje dat u van rijstrook veranderde
Indien u uw schade volledig wil verhalen op de tegenpartij dan dient u de fout van de tegenpartij aan te tonen.
Het is echter niet zo dat de schets primeert op de overige vermeldingen van het aanrijdingsformulier.
(Lang verhaal kort te maken ..) Bij gebreke aan getuigen zijn derhalve slechts de tegenstrijdige gegevens die er in het beste geval zouden toe leiden dat de rechtbank beslist dat niet uit te maken welke bestuurder aansprakelijk is.
Ik ben inderdaad van mening dat de kansen om uw schade volledig te recupereren bij procedure zeer gering tot onbestaande zijn....
Helaas, is er slechts één onpartijdige getuige die met haar op die moment 'carpoolde'. Daarbuiten zijn er geen getuigen. Dit even ter zijde ..
Mijn vraag was of dit op enige mogelijke manier aan te vechten valt of is dit werkelijk een uitgemaakte zaak?
Alvast bedankt voor jullie tijd.