Ongeval door belemmerd zicht

Evelynn
Topic Starter

Ongeval door belemmerd zicht

#1 , 20 mar 2013 12:52

Gisteren vertrok ik vanop de parking van mijn werk. Links op de rijbaan stonden er 2 bestelwagens geparkeerd (heel kort tegen de uitrit van de parking maar wel reglementair). Hierdoor had ik totaal geen zicht op aankomend verkeer. Net op het moment dat ik linksaf sloeg kwam er een auto van links. Omdat ik van een parking kwam word ik in fout gesteld. Weliswaar maakten we allebei een manoeuvre.
Als die bestelwagens daar niet hadden gestaan, was er niks gebeurd want dan had ik die auto zeker zien aankomen.
Iemand een idee of hier iets mee te doen valt?

Alvast bedankt
Evelynn

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 20 mar 2013 13:07

Gisteren vertrok ik vanop de parking van mijn werk. Links op de rijbaan stonden er 2 bestelwagens geparkeerd (heel kort tegen de uitrit van de parking maar wel reglementair). Hierdoor had ik totaal geen zicht op aankomend verkeer. Net op het moment dat ik linksaf sloeg kwam er een auto van links. Omdat ik van een parking kwam word ik in fout gesteld. Weliswaar maakten we allebei een manoeuvre.
Als die bestelwagens daar niet hadden gestaan, was er niks gebeurd want dan had ik die auto zeker zien aankomen.
Iemand een idee of hier iets mee te doen valt?

Alvast bedankt
Evelynn
Ik kan uit u post niet afleiden dat de tegenpartij een manoevre uitvoert.

U kan aan de wegbeheerder melden dat het een onveilige situatie betreft, en hem vriendelijk verzoeken deze veiliger te maken. U doet dit schriftelijk en bezorgt uw werkgever een kopij (indien via mail plaatst u enkele goed uitgekozen mensen in cc).
Hierna meldt u dit ook aan de correcte partijen intern (op het werk) indien uw car policy of iets dergelijks dit vereist (bij alle verkeersongevallen van en naar werk moeten de werknemers hier een melding maken bvb). U kan ook intern vragen voor opvolging of bijval van uw brief/mail naar de wegbeheerder, gezien het voor de werkgever ook niet interessant is om om de haverklap de werknemers verlof te moeten geven om hun wagen te gaan herstellen.

Vroeger had ik aangeraden om te vragen of er een spiegel aan de overzijde van de straat geplaatst kon worden, maar ik heb onlangs vernomen (agent verkeerspolitie langs z'n neus weg) dat ze deze (on?)officieel niet meer mogen plaatsen omdat afstanden inschatten in bolle spiegels blijkbaar niet mogelijk is...

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”