Hey,
Afgelopen maandag stond ik met de wagen aan de rode lichten aan te schuiven en reed er iemand achterop.
Balen natuurlijk.... nu ja....
Eerst de kids gechecked en dan naar de schade zien. Auto's aan de kant gezet en wou de papieren invullen.
Nu bleek dat meisje geen papieren mee te hebben en lag met haar hand in het gips. Ik vertrouwde het zaakje niet zo goed en belde de politie.
Nu ja, alles ingevuld, nog even naar de garagist om de hoek die zo vriendelijk was ervoor te zorgen dat mijn koffer dicht kon en naar huis.
Volgende dag alle papieren in orde gebracht en met de auto naar de garage.
Tegenpartij is er recht opgereden en het kofferdeksel is gescheurd, bumper kapot, gordel waar de kinderstoel aan vastgemaakt was, trekt niet meer naar binnen en bol van mijn trekhaak moet vervangen worden, chassis niet geraakt. Fotos gemaakt voor de dienst carroserie en moest vandaag bellen.
Nu kreeg ik telefoon dat hij 95% zeker total loss is. Straks nog een expertise voor de zekerheid, maar ik moet er niet op hopen.
De auto is 7 jaar en dat is volgens hun te oud.
Nu heb ik hem pas sinds januari, maar blijkbaar onder waarde gekocht, want ik vond er maar 2 die vergelijkbaar zijn in leeftijd en km en die zijn 2000 euro duurder....
Nu zegt de verzekering al dat ik geen nieuwe autostoel voor mij zoontje krijg, terwijl de invoerder me een attest stuurde waarin staat dat deze na ongeval verangen moet worden omdat ze niet meer veilig zijn. Heb ik daar dan geen recht op?
Wat als een vergelijkbare auto zoveel duurder is?
Kan ik eventueel 'het wrak' zelf houden en laten herstellen?