aanrijding portier

ddanck
Contacteer: Website

Re: aanrijding portier

#16 , 05 feb 2013 16:22

Met alle respect, schorpioen, maar mijn reactie was er slechts een op de verzuchting daar net boven.

Gaat u nu beweren dat de verzekering geen bewijs verlangt van haar verzekerde? Dat zij in tegenstelling tot de basisregelsvan het gemene recht uitbetaalt op grond van loutere beweringen?

Ik meen te kunnen stellen van niet en uw stelling dat er slechts vergoed wordt in RDR indien een EAF werd ingevuld, bevestigt dit slechts.

Indien partijen een EAF invulden, is er immers geen sprake meer van loutere tegenstrijdige verklaringen en dat leek mij precies de strekking te zijn van de post net boven de mijne.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#17 , 05 feb 2013 18:01

Voor zover ik het barema 52 "openen van een deur van voertuig Y" begrijp wordt de schade vergoed van de bestuurder die tegen de openstaande / opengaande deur rijdt, tenzij bewezen is dat deze onregelmatig reed.

Het barema is van toepassing tenzij bewijs dat de deur al geruime tijd open staat.

Hierbij wordt m.i. afgeweken van de regels m.b.t. de bewijslast die door de rechtbank zouden worden toegepast.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”