onderzoeken of wagen betrokken geweest is bij ongeval

Killian
Topic Starter

onderzoeken of wagen betrokken geweest is bij ongeval

#1 , 20 jan 2013 21:42

Hallo !

Zou men ergens kunnen natrekken of een wagen ooit betrokken geweest is bij een verkeersongeval ?
Zodus achterhalen of de wagen schade heeft gehad en wat die schade was .
Er word bij verkeersongevallen toch vaak een aanrijdingsformulier ingevuld .

Misschien zijn er instanties waar men zou kunnen achterhalen aan de hand van het chassisnummer of deze wagen ooit schade heeft gehad .

Carosserieschade word niet vermeld in het onderhoudsboekje en word vaak ook niet bekend gemaakt door de dealer of handelaar die hem verkoopt .

Vandaar mijn vraag .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2013 11:15

In een diagnosecentrum (bvb zoals VTB er één heeft) kan men dat onderzoeken.
Ook een goede merkgarage zou u hierover kunnen informeren, na een waarschijnlijk te betalen onderzoek.
Een dienst, zoals Car-pass bvb, die die dingen centraliseert, is er niet bij mijn weten.

artemis

#3 , 21 jan 2013 11:35

Een dienst, zoals Car-pass bvb, die die dingen centraliseert, is er niet bij mijn weten.
Ik vraag me af wat een garagist precies moet invullen bij de Car-pass. Chassisnummer en kilometerstand, maar ook enige details over de uitgevoerde werken?

Reclame

Hawkee

#4 , 22 jan 2013 07:57

Car-pass dient alleen voor de kilometerstand.
de kilometerstand moet wel doorgegeven worden bij elke interventie, keuring, herstelling, onderhoud e.d.

Terug naar “Verkeersongevallen”