Goedenavond ,
Ik heb 2 weken geleden een ongeval gehad .
Ik kom uit mijn woning en voor mij is er direct een voetpad ,aaneensluitend een fietspad en daarna pas de parking waar ik moest zijn .
Dus ik kom buiten en stap met de verkeer zo een vijf tal meter mee op de voetpad en dan steek ik pas de fietspad over om naar mijn auto te gaan .
Bij het oversteken rijdt een bromfietser klasse A met een hoge snelheid op mij in , ik had hem helemaal niet horen afkomen door de verkeer op de baan en hij heeft ook niet getoeterd .
Ik had geen familiale verzekering op dat moment maar nu heb ik dat laten doen .
Dus kreeg ik een aangetekend brief binnen van de verzekeringsmaatschappij met een factuur van 900 euro .
Die weiger ik dus om te betalen , het was een oud bromfietsje zeker niet duurder dan 500 euro en bovendien heb ik er lichamelijke letsels aan over .
Volgens mij moet ik in recht zijn want ik ben de zwakkere weggebruiker en in ieder theorieboek voor een rijbewijs te halen staat er dat je extra voorzichtig moet zijn en eventueel vertragen als er een voetganger of fietser dichtbij is .
Nu wil ik in beroep gaan tegen de beslissing , ik weet niet eens ofdat het de beslissing is van de politierechtbank , het aangetekende brief komt direct van de verzekeringsmaatschappij .
Gelieve hier raad bij te geven wat ik nog kan doen want 900eu kan ik niet betalen .
Met vriendelijke groeten .