Enkele weken geleden heb ik een auto-ongeluk gehad. Ik ben volledig in mijn recht, dus dat is al geen probleem.
Nu is mijn wagen wel zwaar geraakt links vooraan. De kosten grenzen tegen de dagwaarde van de wagen (+-5500 schade tov. dagwaarde van 7500), doch is het geen total loss. Nu heb ik helemaal geen zin om deze wagen te laten maken, maar zou ik liever de centen van de gelede schade opstrijken, en mijn wagen voor de rest verkopen als wrak oid. Nu belde het expertisebureau me om te zeggen dat mijn wagen moet gedemonteerd (nogal wiedes, aangezien stuurpen, wielen, ophanging ed. allemaal verschoven zijn) worden voor exacte expertise, en dat dit dan in combinatie met een herstelling zou kunnen gebeuren.
Ik heb helemaal geen zin om na deze gelede aanrijding nog verder te rijden met deze auto, volgens zowel mij als de garage is de auto zo goed als rijp voor het schroot. Ik ben toch niet wettelijk verplicht mijn wagen te laten maken? Wat zijn mijn opties? Kan ik de wagen laten demonteren en vervolgens terug zaken laten monteren zodat hij terug kan rijden op eigen kosten en dan beslissen niet te laten repareren?
Groeten,
TiBasco