Ik zou A aansprakelijk stellen.
Is bewezen dat B een fout beging? Neen. Het is niet bewezen dat op het ogenblik dat B aan zijn manoeuvre begon A het rondpunt al verlaten had en B er zich aan diende te verwachten dat A zijn richting zou komen uitgereden.
Is bewezen dat A een fout beging? Dit is iets moeilijker. Maar A zegt in zijn verklaring nergens dat hem plots de weg werd afgesneden door B, die plots voor hem de rijbaan opreed. A zegt enkel dat hij aan het slippen ging, zonder dat hij zegt dat hij door het manoeuvre van B verplicht was bruusk te stoppen. Ik ga er van uit dat als A plots bruusk moest stoppen door het manoeuvre van B hij dit ook zou verklaard hebben. Dat hij dit niet verklaard heeft bewijst dat dit niet het geval is. Dus beging A een fout, door niet te kunnen stoppen voor een voorzienbare hindernis.
Maar dit sluit niet uit dat de rechter die over jou zaak zou moeten oordelen er anders over oordeelt ....
thanks.
Zo is het gebeurd, maar het is zoals je zegt, gaat diegene die er moet over oordelen ook zo denken?
Ik ga ervan uit dat ze uit de expertise van de schade ook het een en ander zullen kunnen vaststellen? Ik heb in ieder geval niets weg te steken en ik hoop dat ik in mijn recht ben.