Tegenpartij - geen aangifte bij verzekering

kaboe
Topic Starter

Tegenpartij - geen aangifte bij verzekering

#1 , 29 dec 2012 17:27

Drie maanden geleden had ik een verkeersongeval waarbij de tegenpartij, een motorrijder, ernstig gewond werd. De politie was ter plaatse om een proces verbaal op te stellen. Tot op heden heeft de tegenpartij nog steeds geen aangifte gedaan bij zijn verzekering. Ondertussen is er wel een expertise gebeurd van mijn wagen en werden de kosten voorlopig zelf vergoed. Welke stappen kan ik zetten opdat mijn dossier verder afgehandeld wordt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 dec 2012 17:43

Tegenpartij werd ernstig gewond....
U hebt uw verzekering in kennis gesteld en politie heeft PV opgesteld dus verzekering tegenpartij zal van uw verzekering al een kennisgeving hebben gehad en parket zal mogelijk ook al een verder onderzoek hebben ingesteld.

Hier nogmaals eens benadrukken dat het inderdaad belangrijk is om OOK als de politie PV opstelt het EAF in te vullen en door te sturen naar uw verzekering.
Stel u doet het niet -- parket seponeert - dan is er bij uw verzekering geen weet van enig ongeval dus steeds doen.
Ook al zegt de politie dat het niet nodig is. Het is WEL nodig en is trouwens vervat in een parketomzenbrief

kaboe
Topic Starter

#3 , 29 dec 2012 19:56

Dank voor je advies. Spijtig genoeg is dit nu te laat veronderstel ik om alsnog het EAF in te vullen. Biedt de telefonische contactname en bechrijving ongeval via mail, het PV, het verhoorblad en attest verkeersongeval (waar beide partijen beschreven zijn) geen voldoende bewijs van de aanwezigheid van een ongeval?In welke gevallen kan een dossier geseponeerd worden?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 dec 2012 21:03

Als uw verzekering de gegevens heeft van het attest verkeersongeval is het ook in orde.
In dit geval zal er niet vlug geseponeerd worden gezien hier ook sprake is van onopzettelijke slagen en verwondingen met vermoedelijk werkonbekwaamheid tot gevolg.

kaboe
Topic Starter

#5 , 29 dec 2012 21:27

Dank voor je reactie.

Kan ik zelf stappen ondernemen om dit dossier te bespoedigen, eventueel via de verzekering, of is het gewoon afwachten?

Kingfisher

#6 , 02 jan 2013 15:19

Nope, afwachten.
1. Parket seponeert: 3 maanden om pv vriji te geven, 3 maanden op het te ontvangen
2. Parket seponeert niet, dus rechtszaak, 6-18 maand.

Daarenboven zal het 1à 2 jaar duren eer de blijvende letsels geconsolideerd zijn, dus dit zal nog een tdje op uw agenda staan. Maar zelf zal je daar weinig van merken, het zal vn de verzekeringsmaatschappij zijn die zich daarmee bezig houdt.

Terug naar “Verkeersongevallen”