rijbewijs

johan7
Topic Starter

rijbewijs

#1 , 02 okt 2007 16:44

Ik ben onlangs veroordeeld door de politierechter en krijg 2 weken rijverbod en psycho-medische proeven. Het probleem is echter dat ik de proeven slechts binnen een 4-tal maanden kan afleggen en mijn twee weken rijverbod aflopen op 26 oktober. Kan ik in de wachttijd op mijn proeven een voorlopig rijbewijs krijgen of heb ik pech en moet ik uiteindelijk een vijtal maanden zonder rijbewijs zitten ? En aan wie moet ik in voorkomend geval zo eenvoorlopig rijbewijs vragen in afwachting van mijn testen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
job

#2 , 08 okt 2007 18:40

Je kan pas je rijbewijs terug krijgen na het afleggen van de proeven. Niet eerder. Je kan ondertussen je rijbewijs niet 'even' terug krijgen, noch een soort van vervangings- of voorlopig rijbewijs krijgen.

Tracht of je periode van intrekking rijbewijs te verlaten (indien nog mogelijk), of het afleggen van de proeven te vervroegen.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”