autoongeval

wientje
Topic Starter
Berichten: 11

autoongeval

#1 , 21 sep 2007 13:50

Mijn zoon heeft op 19 juni 07 een autoongeval gehad ( zie verder op deze rubriek: recht of onrecht). Op 10/08 zijn de verzekeringen onderling akkoord gekomen en zijn wij volledig uitbetaald geweest.
Nu vandaag krijg mijn zoon een brief dat de tegenpartij zijn aansprakelijkheid nog aan het betwisten is voor de lichamelijke schade dan. Ik heb wel al een klachtafstands brief ondertekend voor het gerecht, maar die zou nog niet opgestuurd zijn zegt de verzekering.

Kan dat:
In je recht verklaart worden voor materiele schade en in je onrecht voor lichamelijk schade?
Mijn zoon was lichtjes gekwetst en droeg zijn gordel ( 4 dagen werkonbekwaam).

graag jullie advies

mvg
wientje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2007 22:18

De regeling tussen de verzekeringsmaatschappijen doet geen afbreuk aan de rechten van de verzekerde.

De tegenpartij kan dus trachten schadevergoeding te bekomen van u (dit is uw verzekeringsmaatschappij) alhoewel haar verzekeraar van oordeel is dat zij in fout is.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”