Ik heb zaterdagavond een auto-ongeluk gehad waarbij ik zeker dacht dat ik in mijn recht was.
Nu kom ik vandaag bij de verzekering en deze zegt mij dat ik in fout ben.
De situatie is als volgt, ik zie op mijn rechterzijde een vrijstaande plaats voor een parking.
Ik slaag mijn pinker af en begin hier achteruit in te draaien. Ik merk dat ik niet goed aan het draaien en ik stop (Om verwarring te voorkomen ivm de schets hieronder, ik sta effectief stil en dat staat ook op de PV die de politie later heeft opgesteld). Op dit moment word ik in mijn linkerkant geramd door een brommer.
Situatieschets:

Mijn verzekeraar zegt tegen mij dat ik in fout ben omdat ik aan het manoeuvreren was.
Toen ik aan hem aanhaalde: "Dus eigenlijk mag je in theorie niet parkeren?"
Waarop ik als antwoord krijg: "Je mag wel parkeren maar je moet hopen dat je niet wordt aangereden."
Maar wat met Artikel 10 ° 3:
10.1. 3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
Er is ongeveer een schade van minstens 1000 euro aan de auto. Aan de brommer is er geen schade.
Nu moet ik wel 250 euro franchise betalen (de wagen is van men vader en ik ben zelf 22), de bonus-malus gaat omhoog, en ik moet de herstelling aan de auto zelf betalen.
Is het de moeite om dit vol te houden tot op de rechtbank? Of krijg ik hier nooit mijn gelijk?
Alvast uiterst bedankt voor de hulp!