Ik rijdt heel stil IN een parkeerstrook achteruit. Ik kan geen auto zien in de achteruitkijkspiegel EN ook niet in mijn achterruitkijkcamera! De parkeerstrook bevindt zich aan een kant in een straat met dubbele rijrichting, zonder wegmarkeringen. Tijdens dit manoeuvre komt er een auto uit de richting tegenovergesteld aan die van mij. De tegenpartij nadert een rond punt (dus in feite ligt dat rond punt ACHTER mij) en hij beslist om niet het rond punt op te rijden, maar zich IN DE STRAAT ZELF te draaien (wat niet in één beweging kan gezien de breedte van die straat! Tijdens dat manoeuvre rijdt hij in de parkeerzone en rijdt me aan! Dus zijn voorste linker bumper rijdt mijn achterste linker bumper aan!!! Als ik dus uitstap om te kijken waar ik tegen zit, staat de auto links van mij om de straat!
Nu krijg ik te horen van mijn makelaar dat de rechtsbijstand meldt: dat de verkeerswetgeving volgende standpunten inneemt: indien twee voertuigen in beweging zijn, dan verandert de rijrichting van het voertuig dat naar achteren rijdt en dat ik vervolgens geen voorrang van rechts verleend heb en dus in fout ben!
Is er iemand die mij kan helpen om na te gaan of die onzin klopt? Ik verschiet in dit Apenland echt in niets meer, maar wil dit toch verder uitpluizen!