Ongeval 04/2006

Mcnab
Topic Starter

Ongeval 04/2006

#1 , 14 aug 2007 13:21

Ik zou graag wat informatie krijgen omtrent een ongeval dat gebeurt is in april 2006.
Ik en een vriend van me waren op weg naar Antwerpen.
Die vriend van me reed met mijn wagen dus ik was niet de bestuurder.
Op de parking van het tankstation rijd hij in achteruit tegen een vrachtwagen met als gevolg schade aan de achterkant van de wagen.
Er is toen een aanrijdingsformulier ingevult waar duidelijk op staat dat hij de bestuurder was van de wagen, dat hij in fout is , en waar ook de handtekening van mijn vriend op vermeld staat.

Ik dacht dit onderling met hem te regelen, maar nu anderhalf jaar later begint hij pas met mij te betalen.
Dit voor een bedrag van 50 euro/maand.
Aangezien de schade toch een 2000-2500 euro is ben ik hier niet mee akkoord omdat hij op die manier nog 4 jaar kan afbetalen.

Ik heb als bewijsstuk het aanrijdingsformulier + ondertussen 3 rekeninguittreksel van zijn betalingen waarop vermeld staat in de mededeling "betaling ongeval volvo s40 + datum + plaats).

Nu was mijn vraag of ik dit voor een rechtbank kan regelen dat hij aansprakelijk gesteld wordt voor de schade aan mijn wagen en dat hij verplicht wordt hiervoor te betalen.
Want nu heb ik enkel zijn woord en verder niets.
Als hij binnen zeg maar 6 maand besluit om niet meer te betalen dan sta ik daar mooi.

Graag enkele reacties.
Alvast bedankt voor de info!

Mvg
Mcnab

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2007 21:31

Waarom onmiddellijk naar de rechtbank stappen?

U kan toch onderling op papier zetten en door beide partijen laten ondertekenen dat uw vriend X euro zal betalen?

scorpioen

Mcnab
Topic Starter

#3 , 16 aug 2007 10:56

Dit omdat hij weigert om een contract te tekenen.
Vandaar dat ik graag zou weten of ik dit met de bovenstaande bewijsstukken op een gerechterlijke manier kan regelen.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2007 11:38

De stukken die u vermeldt lijken mij voldoende bewijskrachtig te zijn om de veroordeling van uw vriend te bekomen.

scorpioen

Mcnab
Topic Starter

#5 , 16 aug 2007 11:52

Ok, bedankt voor je antwoord!
Daar mee weet ik toch al iets meer.

Mvg

Terug naar “Verkeersongevallen”