pijn en smartengeld

nanchri
Topic Starter

pijn en smartengeld

#1 , 30 mei 2012 15:29

Hallo

Mijn dochter is 3 maand geleden overeden door een tractor (bestuurder mocht er niet mee rijden ), ik hoor nu overal zeggen dat ze een vergoeding zal krijgen voor de dagen dat ze pijn had .Wat moet ik hiervoor doen ?
groeten en dank om te reageren

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nanchri
Topic Starter

#2 , 31 mei 2012 10:07

Heeft niemand dit ooit meegemaakt ?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2012 11:05

Pijn en smartengeld wordt alleen toegekend via de rechtbank. Is er een rechtszaak lopen betreffende dit ongeval? Spreek er uw verzekeing over.

Reclame

mapleleiah

#4 , 31 mei 2012 11:17

U kunt zoiets ook binnen de regeling met de verzekering "onderhandelen".

Is de verzekering al bezig met het regelen van de zaak?
Komt er een rechtzaak van?
U geeft hieromtrent weinig info.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

nanchri
Topic Starter

#5 , 31 mei 2012 13:08

De jongeman moet voor de politierechtbank verschijnen maar ik denk dat wij daar niets mee te maken hebben .

Ik kreeg gisteren een brief van mijn verzekering dat de tegenpartij een voorstel van betaling doet voor de bril en kleren , over de fiets, steunzolen, kosten en andere dingen word er niet gesproken .

Ze heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ik moest ook 2 keer per dag over en weer en parking betalen .Ik dacht dat ik dit ook ging terugkrijgen .

Ik heb voor de zekerheid een afspraak met een advocaat gemaakt , ben al te dikwijls bedrogen geweest in mijn leven ...
groetjes Nancy

Kingfisher

#6 , 31 mei 2012 14:36

Toch wel: u moet zich burgerlijke partij stellen bij de politierechtbank. U, of uw advokaat, moet de rechter informeren over de omvang van de geleden schade.

mapleleiah

#7 , 31 mei 2012 17:18

Zeker niet akkoord gaan met die verzekeringsregeling. Ze proberen er altijd vanaf te geraken met een peulschil. Denk ook goed na over eventuele latere klachten of problemen die uw kind nog zou kunnen krijgen naar aanleiding van dit incident. Laat mogelijke klachten altijd vaststellen door een arts. Ik denk daarbij aan hoofdpijn en andere fysieke klachten die het kind normaal niet heeft.

Ga alvast eens na of uw verzekeringspolis het toelaat dat u uw eigen advocaat kiest. Zo kunt u dan toch (een deel van) de kosten voor uw zelfgekozen advocaat op hen verhalen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 mei 2012 19:05

U hebt toch een verzekering hoop ik .... normaal kan uw rechtsbijstandsverzekering al of niet via uw familiale verzekering het nodige doen.
Of via uw verzekering deelnemer in het verkeer

nanchri
Topic Starter

#9 , 01 jun 2012 19:40

Ik mag idd een advokaat kiezen van de verzekering , woensdag mag ik eens gaan horen .thx voor de info

nanchri
Topic Starter

#10 , 08 aug 2012 09:26

Hallo

Ik mag nu toch geen advocaat van de verzekering , ik snap er niets meer van . Ze zeggen als alles onderling geregeld kan worden dat dit niet nodig is .
dus moet ik alles alleen doen of zelf betalen

Kingfisher

#11 , 13 aug 2012 10:27

Tot aan de zitting bij de politierechtbank is er inderdaad geen nood aan een advokaat. Maar, als je je niet op je gemak voelt, kan je altijd eens langs bij een advokaat voor een eerste (gratis) consult.
De tegenpartij heeft een eerste voorstel gedaan, dit is het begin van de onderhandeling. Kijk of je er tevreden mee bent. Indien niet: doe een tegenvoorstel, met een *gedetailleerde* lijst van onkosten (mét bonnetjes, en pijn en smartengeld, en loonverlies voor de dagen dat u familiaal verlet heeft moeten nemen, etc...).
De tegenpartij is gemotiveerd om alles te betalen voor de zaak voor de rechter komt, zodat ze kunnen zeggen dat alle schade vergoed is.

Terug naar “Verkeersongevallen”