Rechtbank burgerlijk partij stellen

Janenmieke
Topic Starter

Rechtbank burgerlijk partij stellen

#1 , 15 mei 2012 12:21

Het ongeval, aangereden door een dronken bestuurder komt voor de rechtbank.
Ik heb daarvan een bericht gekregen.
Is het mogelijk dat ik mij daar burgerlijk partij stel en nog een schadevergoeding kan bekomen voor de schade die niet voor zien was, verdoken schade die later pas aan het licht kwam.
Wat kan ik doen, kan ik me nog burgerlijk partij stellen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2012 18:32

Eens lezen:
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=b ... uQ&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;
eventueel ook info via de lokale politie zeker de dienst SLAZO of via justitiehuis in het arrondissement
http://www.belgium.be/nl/justitie/Organ ... tiehuizen/" onclick="window.open(this.href);return false;.

pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#3 , 18 mei 2012 15:39

geachte mevrouw,

uiteraard kan u zich nog burgerlijke partij stellen. Er dient een nota burgerlijke partijstelling te worden neergelegd met opsomming van de door U geleden schade en de bewijzen hiervan.

U kan eveneens wanneer het gaat om lichamelijke schade de aanstelling van een gerechtsdeskundige vorderen en reeds een provisionele veroordeling van de dader.

mvg,

Pieter Verherstraeten

Reclame

Alice

#4 , 31 mei 2012 17:16

Zijn er kosten voor mij als ik me burgerlijk partij wil stellen?
Bestaat er een kans dat ik zal moeten opdraaien voor eventuele gerechtskosten of andere onkosten die op mij kunnen aangerekend worden?
Indien de rechter mij geen gelijk geeft, moet ik dan opdraaien voor de gerechtskosten?

Terug naar “Verkeersongevallen”