Hallo,
Ik ben met mijn wagen in de mist achteraan op een wagen gereden op de autostrade.
Op dat ogenblik waren rechter en middenrijstrook afgesloten door een brandend voertuig, ik ben dus op de linkerrijstrook in een dikke mistbank achteraan op een wagen gereden.
Mijn vragen:
Is het brandend voertuig (vrachtwagen waarvan de remmen in brand vlogen) ook betrokken partij ? (indien blijkt dat deze remmen niet in orde waren?)
De wagen die ik heb aangereden is waarschijnlijk door mij tegen een vrachtwagen geduwd die daarvoor stond. Deze vrachtwagen mocht daar niet zijn volgen de politie. (waarom was mij niet duidelijk, rij en rusttijden ?)
heeft dit invloed op de schade dat die vrachtwagen niet op baan mocht op dat ogenblik? en moet men die dan vergoeden.
de politie heeft mij laten blazen en ik was nuchter, maar niemand heeft echter een pv moeten tekenen, is dit een probleem?
Ik had gelukkkig omnium op de wagen en zal vermoedelijk dus de wagenprijs terug krijgen.
Vermits we nog een andere wagen hebben , heb ik niet direct een nieuwe wagen nodig. Is het verstandig om de nummerplaat op te zeggen en dus de polis te schappen of op te zeggen zolang de zaak niet geregeld is? of moet ik de polis blijven betalen zolang er problemen zijn ? stel dat er een rechtzaak van komt ?
bedankt al voor de antwoorden