Hey allemaal,
Ik vraag me af in welke positie ik me bevind bij dit ongeval:
Er staat een file in 1 richting op een voorrangsweg. Ik wil deze weg opdraaien naar links en moet daarbij de file kruisen. Een voertuig A laat het kruispunt vrij (wat volledig volgens de verkeersregels is). Ik rij al een klein beetje vooruit (nog niet volledig op de rijbaan) maar moet nog 2 auto's laten passeren in mijn "toekomstige" rijrichting. Wanneer deze voorbij zijn geef ik gas. Op dat moment rijdt ook voertuig A verder en we botsen met de hoeken van de bumpers tegen elkaar. Voertuig A wat krassen, mijn wagen volledige bumper eraf/kapot en radiator lek.
Na het ongeval stopt er een auto met een persoon die me zijn gegevens geeft en zegt dat hij getuigt dat voertuig A me wel degelijk door liet maar zeer plots toch vertrok (en het dus NIET per toeval deed).
Mijn verzekeraar dacht dat ik niet veel kans maak om in mijn recht gesteld te worden. Na even zoeken op dit forum vond ik dit:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... =7&t=33390 waarin een uitspraak van de politierechter staat:
"De rechtbank is echter de mening toegedaan dat verzekerde van verweerster in de gegeven omstandigheden de normale
verwachtingen van G.J., en die van ieder ander normaal voorzichtig en redelijk bestuurder in dezelfde omstandigheden,
in de war heeft gebracht en dat hij in deze omstandigheden het rechtmatig vertrouwen van G.J. die bij het uitvoeren
van zijn manoeuvre ervan mocht uitgaan dat hij verder mocht rijden zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats
en de stilstand van het door verzekerde van verweerster bestuurde voertuig Nissan, heeft verschalkt."
Sta ik echt zo zwak als mijn verzekeraar zegt?