Ongeval niet verzekerd met passagier

blueberry123
Topic Starter

Ongeval niet verzekerd met passagier

#1 , 13 mei 2012 16:54

Hallo,

Ik was betrokken in een auto ongeval paar weken geleden. Een kamaraad was me komen halen voor een toertje te doen.
Hij verloor onderweg de controle over het stuur. we zijn tegen een gevel van een huis terecht gekomen. daarna bleek dat hij zijn verzekering niet betaald had. Ik wist hierover niets. Momenteel heb ik enkele zware breuken, rug en nek klachten. Mijn vraag is zal ik hiervoor zelf moeten opdraaien? heb ik recht op een schadevergoeding?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 13 mei 2012 20:46

buiten het feit dat uw vriend de rekening voor het niet verzekerd rond rijden zal krijgen van de politie(rechtbank), zal hij zelf voor alle huidige kosten van u dienen op te draaien alsook eventuele toekomstige kosten.

indien hij niet kan/wilt betalen zal u hem moeten laten veroordelen door de rechtbank om alsnog uw schade vergoed te zien.

in het extreme geval als hij niet kan of wilt betalen en u heeft een vonnis bekomen, dan kan u via een deurwaarder zijn inboedel in beslag laten nemen en laten verkopen.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2012 21:12

Het niet betalen van de premie heeft niet automatisch tot gevolg dat de verzekeringsmaatschappij van de wagen van uw vriend niet zou moeten tussenkomsten. Pas als die de verzekering zou hebben opgezegd (dus niet geschorst) moet ze niet tussenkomen.

Als die verzekeringsmaatschappij niet moet tussenkomen moet het gemeenschappelijk motorwaarborgfonds u vergoeden.
http://www.fcga-gmwf.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”