Aanrijder had rijverbod

demonen
Topic Starter

Aanrijder had rijverbod

#1 , 11 mar 2012 16:11

Ik was op weg naar mijn werk, stond stil voor een rood licht.
Achter mij stopte een andere auto. Een derde personenwagen kwam aangereden
en botste tegen hoge snelheid (persoon verklaarde in slaap te zijn gevallen)
tegen het voertuig achter mij en dat botste op zijn beurt
op mijn voertuig.
Politie erbij, een agent kwam
zeggen dat er PV opgemaakt ging worden omdat de persoon die het ongeval veroorzaakte niet mocht
rijden (rijverbod, voertuig was wel verzekerd).
Ik ben bij Ethias en dat gaat daar heel langzaam en krijg weinig info.
Heb voor 5.000 Euro schade en ben arbeidsonbekwaam voor 1 maand.
Waar kan ik mij aan verwachten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mar 2012 16:24

In welke zin?
Dat tegenpartij veroordeeld zal worden zit er dik in.
Daar UW tegenpartij de gestopte auto is zal uw verzekering het in eerste instantie met die partij op een akkoord moeten gooien.
U bent gewond dus komt de zaak zo wie zo binnen vermoedelijk ongeveer een jaar voor.
Uw verzekering kan wel voorschotten uitkeren.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 14 apr 2012 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Kingfisher

#3 , 12 mar 2012 16:40

Hou er rekening mee dat de vertraging niet bij Ethias ligt. Het is niet uw verzekering die gaat betalen, het is de verzekering van de tegenpartij die u gaat betalen. Ethias gaat wel voor u (als ze optreden als rechtsbijstands) de andere verzekeringsmaatschappij achter de vodden zitten.
Geen enkele maatschappij zal bougeren tot de PV wordt vrijgegeven: na de rechtszaak of bij seponering. Aangezien de chauffeur reed met een rijverbod, wordt dit zeker een rechtszaak. Tot de rechter ten gronde heeft beslist, zal er geen definitieve beslissing in uw zaak zijn.

Zoals Franciscus al zei, dit gaat niet op 7 dagen opgelost zijn. Nog ne keer: niet de schuld van Ethias.

Reclame

Franciscus

#4 , 12 mar 2012 22:49

In feite is het achterliggend voertuig op uw wagen gereden ... ( we gaan daar vanuit).
Dit voertuig is aangereden door een 3de partij.
Dit zijn 2 aanrijdingen waarin het causaal verband tussen aanrijding een en twee moet bewezen worden.
Gezien partij 3 echter reed met een rijverbod dus geen RB had ( ook al was het voertuig verzekerd) is dit een zaak voor de rechtbank.
(De mogelijkheid bestaat dat verzekering 3de partij regres zal vragen tgo de bestuurder aan de rechtbank)
Ik heb niet gelezen dat u gewond werd door de aanrijding??
Zolang het PV niet wordt vrijgegeven dus bij het afsluiten van het gerechtelijk onderzoek heeft uw verzekering ENKEL het door u en partij 2 ingevulde EA formulier DRD niets meer.
Dus kunnen ze ook niet veel zeggen.

sniper

#5 , 13 mar 2012 18:59

(rijverbod, voertuig was wel verzekerd).
grote kans dat zijn verzekering zich terugtrekt, omdat niet aan alle voorwaarden van de verzekering is voldaan
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

adviesje

#6 , 13 apr 2012 16:47

en anders het gemeenschappelijk moterwaarborgfonds erbij betrekken om de schade op hun te verhalen,
maar zou idd eerst proberen via de middelste wagen te gaan die immers op u inreed,
proberen motiveren door te stellen dat hij zijn voertuig niet onder controle had, geen veiligheidsafstand in acht had genomen etc

Oude Belg

#7 , 13 apr 2012 17:39

(rijverbod, voertuig was wel verzekerd).
grote kans dat zijn verzekering zich terugtrekt, omdat niet aan alle voorwaarden van de verzekering is voldaan
Als hij in fout is betaalt de verzekering de derde partij uit. Eventueel zal de verzekering daarna proberen de schade te verhalen op de bestuurder, maar dat is niet het probleem van de ts.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Oude Belg

#8 , 13 apr 2012 17:41

en anders het gemeenschappelijk moterwaarborgfonds erbij betrekken om de schade op hun te verhalen,
maar zou idd eerst proberen via de middelste wagen te gaan die immers op u inreed,
proberen motiveren door te stellen dat hij zijn voertuig niet onder controle had, geen veiligheidsafstand in acht had genomen etc
Daar moet hij zich niets van aantrekken; dat is de taak van de verzekeraars.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus

#9 , 14 apr 2012 17:59

Het feit dat de verzekering van de laatste wagen 'regres' kan uitvoeren op de bestuurder (indien eigenaar of eigenaar in kennis van 'geen' rijbewijs) heeft geen belang.
Tegenpartij(en) worden uitbetaald en zeker de lichamelijke schade.

Terug naar “Verkeersongevallen”