Nou zal het zo kort mogelijk proberen te houden...
Vanmorgen heeft iemand tegen onze (geparkeerde) auto aangezeten en is doorgereden. Vanavond werd ik door de politie gebeld dat meneer op kantoor zat. Hij zou verhoord worden en daarna hierheen komen.
Drie uur later nog geen meneer, dus heb ik de politie weer gebeld. Zij zeiden dat hij met verzekeringsagent was weggegaan en ze het dus vreemd vonden dat hij niet was gekomen (deur was open, man was voor aan het werk, hebben een deurbel, dus nee, niet gemist). Kreeg zijn naam en adres, verzekeringsmaatschappij en polisnummer.
Volgens mijn verzekeringsmaatschappij zit het zo: Meneer moet kijken met zijn verzekering wat er mogelijk is m.b.t. vervangend vervoer voor ons.
Volgens de politie moet onze verzekering hiervoor zorgen (die gaven aan 2dagen, toen meneer zich nog niet gemeld had, dus misschien dat dat wel verschil maakt).
Op internet vind ik dit: (wel in nederland... wij wonen in Belgie).
Is er een aansprakelijke tegenpartij? Dan hebt u recht op een vervangende auto gedurende het schadeherstel. Als u deze moet betalen (sommige garages stellen gratis leenauto’s beschikbaar), claimt u deze extra kosten bij de tegenpartij.
*net beide verzekeringsmaatschappijen gebeld. Onze zegt voor 1 dag vervangend vervoer te kunnen regelen en de rest hangt af van de tegenpartij. Tegenpartij zegt : dat is jouw probleem (letterlijk). Als wij zelf MOETEN huren (man kan eeeecht niet met ov naar het werk ivm aansluitingen en werktijden, 40km verderop) kost ons dat 45 euro per dag waar hij ongeveer 50 euro per dag verdient... Compleet onmogelijk dus...
Hoe zit het nu? Mijn man is nl van de auto afhankelijk om naar zijn werk te kunnen (geen aansluiting hier en werkt tot 1.00uur snachts, dus ov kan niet). Hebben wij recht op vervangend vervoer ten tijde dat onze auto gerepareerd gaat worden? Zoja, bij wie? Want iedereen zegt wat anders....(Jaaaa ga morgen uiteraard iedereen langsbellen...)