Ik had tot voor kort een omnium-verzekering. Ik heb echter een email bericht naar mijn verzekeraar gestuurd met de vraag om de omnium-polis aan te passen naar een 'gewone' verzekering. Er werd mij een contractwijziging doorgestuurd, van kracht vanaf 12/05/2007.
Zo het noodlot het wil, heb ik echter vanmorgen, 12/05/2007, omstreeks 06:00u, een ongeval gehad op de E19. Ik ben uitgeweken voor een geaccidenteerd voortuig op de derde rijstrook (dat er reeds 20 minuten stond) en ben zelf onzacht in contact gekomen met de vangrail.
Hieromtrent heb ik twee vragen:
1- kan ik nog genieten van de omnium-dekking omdat ik nog geen nieuw contract heb ondertekend?
2- de andere bestuurder had zijn voertuig gesignaleerd met een gevarendriehoek, doch deze stond volgens mij veel dichter bij zijn voertuig dan de 100 meter die verplicht is op autostrades. Ik heb echter nagelaten om dit op het aanrijdingsformulier te schrijven omdat ik er op dat ogenblik niet aan dacht. Kan dit toch nog enigszins in mijn 'voordeel' spelen?
Noot: maandagmorgen contacteer ik sowieso mijn verzekeraar, doch alle extra info is meer dan welkom.