Een mondelinge huurovereenkomst geeft u geen imuniteit tegen brand.

Ik heb een verzekering bij het ziekenfonds.Een case van brand appartementsgebouw (volledig afgebrand).
Oververhitte frietketel bij een niet verzekerde huurder.
Eén dode (wel verzekerd).
6 families alles kwijt (waaronder nog één niet verzekerde familie)
Eigenaar had pand net enkele dagen daarvoor overgekocht.
Neem aub dadelijk twee verzekering één voor uw woning en een familiale.
PS mondeling contract????
Over de familiale. Fietst je al eens?
Ik werd enkele jaren geleden in mijn auto aangereden door een fietser. De fietser was zwaar in de fout (en er was een getuige) en de schade was niet gering. De fietser had geen familiale (dekt o.a. schade die je aanricht met een fiets). Het is voor de politierechtbank gekomen en de fietser werd veroordeeld. Daarop heeft mijn rechtsbijstand ervoor gezorgd dat het schadebedrag volledig gerecupereerd werd bij de fietser die van een uitkering leefde (was asielzoeker).
De man heeft zo'n 30x het bedrag van een jaarlijkse premie voor een familiale moeten ophoesten voor een stomme aanrijding met zijn fiets...
Dus ik kan geen brandverzekering afsluiten, omdat ik geen schriftelijk huurcontract heb? Dat zou spijtig zijn.En hoe gaat u nu bewijzen dat je daar woont?
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat de kosten betreft u zal alles eerst zelf moeten betalen.
Daarna terugvorderen door zelf naar de rechtbank te gaan en zelf alle formaliteiten te vervullen.
PS u kan wel door de politie navolgend PV laten opstellen waarin u uw onkosten beschrijft en copies van alle kosten(facturen) laat bijvoegen.
U niet vergeten als slachtoffer te laten registreren ( hoe u dat moet doen staat op uw attest van aangifte).
U kan ook eens langs de dienst Slazo gaan van de politie.