Aangereden door auto op 't zebrabad

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Aangereden door auto op 't zebrabad

#16 , 31 jan 2012 16:51

Geen enkele verzekering dus. Goed bezig. De dag dat er nog eens iets voorvalt wens ik voor u dat het geen ernstig voorval is, en je niet in fout bent. Anders zal je waarschijnlijk de rest van uw leven voor die blunder kunnen betalen.
Een mondelinge huurovereenkomst geeft u geen imuniteit tegen brand. :mrgreen:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#17 , 31 jan 2012 18:02

Een case van brand appartementsgebouw (volledig afgebrand).
Oververhitte frietketel bij een niet verzekerde huurder.
Eén dode (wel verzekerd).
6 families alles kwijt (waaronder nog één niet verzekerde familie)
Eigenaar had pand net enkele dagen daarvoor overgekocht.
Neem aub dadelijk twee verzekering één voor uw woning en een familiale.
PS mondeling contract????

artemis

#18 , 31 jan 2012 18:32

Over de familiale. Fietst je al eens?

Ik werd enkele jaren geleden in mijn auto aangereden door een fietser. De fietser was zwaar in de fout (en er was een getuige) en de schade was niet gering. De fietser had geen familiale (dekt o.a. schade die je aanricht met een fiets). Het is voor de politierechtbank gekomen en de fietser werd veroordeeld. Daarop heeft mijn rechtsbijstand ervoor gezorgd dat het schadebedrag volledig gerecupereerd werd bij de fietser die van een uitkering leefde (was asielzoeker).
De man heeft zo'n 30x het bedrag van een jaarlijkse premie voor een familiale moeten ophoesten voor een stomme aanrijding met zijn fiets...

Reclame

Yvan01
Topic Starter

#19 , 31 jan 2012 19:00

Een case van brand appartementsgebouw (volledig afgebrand).
Oververhitte frietketel bij een niet verzekerde huurder.
Eén dode (wel verzekerd).
6 families alles kwijt (waaronder nog één niet verzekerde familie)
Eigenaar had pand net enkele dagen daarvoor overgekocht.
Neem aub dadelijk twee verzekering één voor uw woning en een familiale.
PS mondeling contract????
Ik heb een verzekering bij het ziekenfonds. :) Ik begrijp dat het heel riskant is om geen verzekering te hebben, vandaar dat ik van plan ben om eens op het internet de verzekeringen te vergelijken. Heeft iemand een tip? (Niet te duur a.u.b. en geen grootbank).

Ik weet eigenlijk niet hoe dat in zijn werk gaat. Stel nu dat alles afbrandt, hoe kan ik in vredesnaam bewijzen wat ik allemaal in mijn appartement had (facturen zullen ook door de vlammen zijn gesmeuld.)

Jah, een mondeling contract omdat de verhuurder geen schriftelijk wenst af te sluiten. Er zijn nogal gebreken in het appartement. De huur is wel relatief goedkoop (240,00 euro), vergeleken met wat er op de markt wordt aangeboden...

Yvan01
Topic Starter

#20 , 31 jan 2012 19:00

Over de familiale. Fietst je al eens?

Ik werd enkele jaren geleden in mijn auto aangereden door een fietser. De fietser was zwaar in de fout (en er was een getuige) en de schade was niet gering. De fietser had geen familiale (dekt o.a. schade die je aanricht met een fiets). Het is voor de politierechtbank gekomen en de fietser werd veroordeeld. Daarop heeft mijn rechtsbijstand ervoor gezorgd dat het schadebedrag volledig gerecupereerd werd bij de fietser die van een uitkering leefde (was asielzoeker).
De man heeft zo'n 30x het bedrag van een jaarlijkse premie voor een familiale moeten ophoesten voor een stomme aanrijding met zijn fiets...

Neen, in Brussel waag ik het niet om te fietsen. Stappen is er al gevaarlijk genoeg! :lol:

Franciscus

#21 , 31 jan 2012 19:08

En hoe gaat u nu bewijzen dat je daar woont?
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat de kosten betreft u zal alles eerst zelf moeten betalen.
Daarna terugvorderen door zelf naar de rechtbank te gaan en zelf alle formaliteiten te vervullen.

PS u kan wel door de politie navolgend PV laten opstellen waarin u uw onkosten beschrijft en copies van alle kosten(facturen) laat bijvoegen.
U niet vergeten als slachtoffer te laten registreren ( hoe u dat moet doen staat op uw attest van aangifte).
U kan ook eens langs de dienst Slazo gaan van de politie.

artemis

#22 , 31 jan 2012 19:12

Heeft iemand een tip? (Niet te duur a.u.b. en geen grootbank).
Alsof je je alleen bij een bank kan verzekeren..
Principieel verzeker ik mij liever niet bij een bank.

Franciscus

#23 , 31 jan 2012 19:15

Klopt bijna al onze verzekeringen lopen via makelaars.

Yvan01
Topic Starter

#24 , 31 jan 2012 19:25

En hoe gaat u nu bewijzen dat je daar woont?
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat de kosten betreft u zal alles eerst zelf moeten betalen.
Daarna terugvorderen door zelf naar de rechtbank te gaan en zelf alle formaliteiten te vervullen.

PS u kan wel door de politie navolgend PV laten opstellen waarin u uw onkosten beschrijft en copies van alle kosten(facturen) laat bijvoegen.
U niet vergeten als slachtoffer te laten registreren ( hoe u dat moet doen staat op uw attest van aangifte).
U kan ook eens langs de dienst Slazo gaan van de politie.
Dus ik kan geen brandverzekering afsluiten, omdat ik geen schriftelijk huurcontract heb? Dat zou spijtig zijn.

Ik heb niet echt veel onkosten. Gewoon de factuur van de ziekenwagen en de factuur van het ziekenhuis (die ik normaliter nog moet ontvangen).

katwezel

#25 , 05 feb 2012 21:13

de ziekenwagenfactuur staat op uw naam , dus je MOET ze betalen en ik zou dit zeker doen want anders komen er nogal snel extra kosten bij , je kunt later als er een definitief besluit is nog aan de verzekering van de tegenpartij vragen om dit bedrag te storten op je rekening

Terug naar “Verkeersongevallen”