Onlangs was ik betrokken bij een verkeersongeval met een bromfietser.
Voor het kruispunt heb ik vertraagd en rechts en links gekeken, toen het kruispunt vrij was ben ik het opgereden, op dat ogenblik is de bromfietser links vooraan tegen mijn wagen gereden. De jongen is zwaar gewond afgevoerd naar het ziekenhuis. Voor de jongeman kwam ik van rechts en had ik dus voorrang.
Aangezien zijn toestand onzeker was is een verkeersdeskundige aangesteld om de omstandigheden vast te stellen, even later was er bevestiging dat er geen levensgevaar was, maar is de deskundige toch nog de nodige vaststellingen komen verrichten.
Spijtig genoeg was de jongen slechts 15 en mocht hij dus niet met een bromfiets klasse B rijden en had hij hiervoor ook geen rijbewijs.
Gezien de slechte weersomstandigheden is mijn wagen en de bromfiets (in beslag genomen en getakeld) om bij daglicht foto's te maken.
Persoonlijk ben ik van dit alles zeer aangedaan en weet ik niet goed wat er mij hierover te wachten staan. Schuldgevoelens heb je altijd, ook al hebben mensen verklaard dat hij snel aangereden kwam uit het niets...