wirwar: graag raad

flyke
Topic Starter

wirwar: graag raad

#1 , 24 jan 2012 09:29

Hallo

10 januari'012, knalde plots, terwijl ik aan het aanschuiven was een camionette tegen mijn wagen.
Dit was tijdens woon werkverkeer: mijn inkomen wordt hierdoor verder gewaarborgd en medische kosten terugbetaald.

Echter kreeg ik gisteren een brief van de expert (aangesteld door mijn autoverzekering) dat hij een totaal verlies voorstelt, er uitgekeken moet worden naar een vervangwagen en prijsoffertes zal opvragen van het wrak. De mutatietijd is 6 dagen. en ik moet alle nog bruikbare accesoires uit de auto laten verwijderen.
Ik heb meteen gebeld naar die expert (trouwens firma uit moeskroen waar niemand mij nl. kon bijstaan en de contactpersoon er zelden aanwezig is)

Mijn belangrijkste vraag was toen: mijn twee kinderstoelen lagen vol glas, en hebben de klap mee opgevangen, wordt dit mee opgenomen?? intussen nog es gebeld en dit moet aan mijn eigen autoverzekering, schade autostoelen moet aan rechtsbijstand doorgegeven worden, probleem zal zijn dat ik maar één aankoopbewijs meer heb en het twee verschillende autostoelen betreft...

Plus, opgezocht op internet mutatietijd, 6dagen is toch zeer miniem? zie meestal 15 dagen? kan ik hiertegen in verzet gaan?
dit betekent toch de tijd om een nieuwe wagen aan te schaffen en wat als ik opnieuw dezelfde wagen wil aan kopen metzelfde opties enz. en pas binnen drie maanden geleverd kan worden door de garage?
klopt blijkbaar niet, is de schadevergoeding die betaald moet worden heeft niets met nadeel te maken maar begrijp ik nog steeds niet

ik vind dit een hele wirwar, eigen verzekering, woonwerkverzekering, verzekering van de tegenpartij...
ik heb het gevoel dat ik telkens met mijn hoofd tegen de muur loop, advocaat heb ik nog geen recht op vlgs mijn verzekering, pas als het een rechtszaak wordt.....

mijn auto wordt 5 jaar in april, telkens goed onderhouden, 6 OOO km per jaar, winterbanden set bijgekocht, totaal verlies kan ik tegen ingaan en hem alsnog laten herstellen maar vraag me af waar ik voordeel bij doe?

ik las op internet ivm schadevergoeding, moreel, huishoudelijk (nog altijd in ziekteverlof, 2 kinderen enz) heb ik hier ook recht op of enkel als het tot een rechtzaak komt?

alvast bedankt voor jullie reactie
gr
flyke

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding