Hallo Allemaal,
Ik heb een complex schadegeval aan mijn wagen waar ik na veel opzoekwerk niet echt meer aan uit kan.
Heeft er iemand meer ervaring met dit soort situaties?
Ik heb mijn firmawagen op 1 maart 2011 's morgens bij de garage binnen gebracht voor een bandenwissel en 's avonds terug gaan opgalen.
De banden waren enorm vuil, dus nadat ik hem terug had ben ik onmiddelijk naar een self car-wash gereden om hem af te spuiten. Daar heb ik gemerkt dat de achterbumper bizarre schade vertoonde (leek mij smeltschade) en heb ik onmiddelijk de garage opgebeld met de melding dat mijn wagen beschadigd was. Ze gingen het eens onderzoeken en ik ging foto's van de schade doormailen.
Op 3 maart mail ik de foto's door. (2 maart is mijn zoon geboren, vandaar 1 dagje later)
Ik dien een schademelding binnen bij de leasingmaatschappij en de garage spreekt haar verzekering aan. Nadien wordt de schade nog vastgesteld door een expert van de garage.
Na een tijdje niets meer gehoord te hebben contacteer ik de garage nogmaals en die weten mij te vertellen dat ze niets aansprakelijk zijn. Ze hebben niets teruggevonden op de camerabeelden en de technieker die de bandenwissel uitvoerde weet van niets. M.a.w. mijn woord tegen dat van hen.
Nu zegt mijn werkgever dat ik de franchise voor de reparatie van deze schade moet betalen. (653 Euro) Is dit normaal? Ik heb de schade niet veroorzaakt, Ik heb alles gemeld zoals het moest. Ik heb mijn banden tijdig laten vervangen bij een erkende concessie, waar er ergens (op de parking of tijdens de uit te voeren werken) iets is gebeurd.
Ik heb gelezen dat mijn werkgever de vrijstelling enkel op mij kan verhalen wanneer de schade toegediend is tijdens privégebruik van de wagen. Valt dit onder privégebruik? Want technisch gezien is de schade toegediend terwijl ik hem niet gebruikte en dit tijdens de kantooruren!?
Bedankt voor jullie hulp!
Tom