Goeiemiddag,
In de avond van 4 op 5 juli ben ik vertrokken, samen met 2 Nederlandse meiden naar het zuiden van Frankrijk, omdat we daar 6 weken zouden gaan werken.
We hebben alle 3 ons rijbewijs, dus hadden we mondeling afgesproken dat we elk een 1,5 uur zouden rijden. Op zich geen probleem.
Rond 6u30 's ochtends, rijd dame a, de vangrail in met mijn voertuig, ze was "in slaap gesukkeld". De andere dame had al verschillende keren gevraagd of ze niet moest wisselen, daar dame a al verschillende keren over de volle witte lijn was gereden. Volgens mij kun je dit niet meer echt beschouwen als in staat zijn om te rijden. Ze gebruikte dan als excuus dat ze ons niet wou wakker maken...
Ik lag trouwens te slapen op de achterbank. Ik was door de klap wakker geworden. De 1e parking die we tegenkwamen, zijn we afgereden om de schade te kunnen vaststellen.
Schade is: linker spiegel gebroken, twee grote krassen tot op metaal van voor tot vanachter van de linkerflank. Dus maw zal er flink mogen worden uitgedeukt en heel die zijkant moet herlakt worden. Heb hier dan bij de dichtste peugeot garage een bestek laten maken en om alles goed te herstellen zou het een 1280 euro kosten...
Ik rijd trouwens met een peugeot 205 1.1 benzine van 1996, doet er trouwens niet toe.
Alle papieren van mij waren in orde, zowel verzekering (geen omnium, enkel BA) als keuring etc...
Kan ik deze schade aan haar verhalen of wat kan ik doen om het toch maar niet zelf te moeten betalen?
Alvast bedankt!
Gilles