Bedrog na ongeval?

evgoeth
Topic Starter

Bedrog na ongeval?

#1 , 26 okt 2010 13:16

Een oude man rijdt met zijn fiets op weg naar huis, is naar de winkel geweest, 2 zakjes aan zijn stuur en rijdt maximum 10 km per uur.
Rijdt wél in de verkeerde richting.

Uit de andere richting komt een wielrenner/mountainbiker aangecrosst, tegen een supersnelheid, merkt deze man te laat op, raakt hem niet maar begint te zwalpen en komt uiteindelijk ten val.

De oude man stapt van zijn fiets en gaat vragen of alles in orde is met de man, en krijgt de volle lading.
'U mag hier niet rijden, u bent in fout, en si en la.'

Een gemachtigde opzichter, die op die plek kinderen over liet steken, leent de man een balpen en de man krabbelt enkele papiertjes vol en vraagt aan de oude man om dit te ondertekenen, wat hij dan ook doet (alhoewel hij niet ziet wat er op staat omdat hij zonder bril niets kan lezen). De coureur beweert onder andere dat dit iets is om op zijn werk te kunnen tonen een aangezien hij te laat ging zijn.

De schade was miniem en stond ook vermeld op deze 'kladpapiertjes'.

Nu hoort deze man een hele tijd niets meer tot er een brief wordt opgestuurd van de coureur zijn verzekering, met de melding dat hij in fout is gesteld voor het ongeval dat gebeurde te Lier (terwijl het ongeval gebeurde te Mechelen), op een andere datum en met een hele waslijst aan schade.

De dochter van de oude man denkt dat hij wordt opgelicht en dat zijn vrijwillige handtekening op dit documentje wordt gebruikt voor een ongeval dat op een ander tijdstip op een andere plaats is gebruikt waar veel meer schade het gevolg was.

Ze heeft reeds een brief teruggestuurd waarin ze meldt dat de datum, plaats en schade van het oorspronkelijke ongeval helemaal niet overeenkomt met wat ze in haar vaders schoenen proberen te schuiven.

Weet iemand hoe dit verder zal aflopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 26 okt 2010 13:23

Ik denk dat uw vader zwak staat in deze zaak. Dringend deze brief aan familale verzekering van uw vader doorsturen met verzoek het nodige te doen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2010 13:27

Doen wat roharro zegt en proberen de opzichter als getuige te contacteren/traceren.

Reclame

djorkaef

#4 , 01 nov 2010 20:47

Ik denk dat uw vader zwak staat in deze zaak. Dringend deze brief aan familale verzekering van uw vader doorsturen met verzoek het nodige te doen.
Ik ben een juridische leek maar het is me echt onbegrijpelijk dat de vader zwak staat in deze zaak?

Dan kan iedereen die de handtekening heeft van iemand daar een tekstje boven schrijven en vervolgens hopen schadevergoeding ontvangen?

cdelahaye

#5 , 01 nov 2010 21:03

Doorgeven aan rechtsbijstand familiale!!

roharro

#6 , 01 nov 2010 21:27

Ik ben een juridische leek maar het is me echt onbegrijpelijk dat de vader zwak staat in deze zaak?

Dan kan iedereen die de handtekening heeft van iemand daar een tekstje boven schrijven en vervolgens hopen schadevergoeding ontvangen?
Zwak omdat hij een ernstige verkeersovertreding heeft begaan door in een verboden richting te rijden.

Franciscus

#7 , 10 nov 2010 18:14

Hij heeft tegenpartij niet geraakt.
Er is geen aangifte bij politie ... was er een verwonding??

bartvdv

#8 , 10 nov 2010 18:32

Volgens mij gaat ook de mountainbiker die tegen een te hoge snelheid rijdt ook niet vrijuit. Ik heb ook mijn bedenkingen over de geldigheid van het gekrabbel op het papiertje, enz. Dus mocht het mijn vader zijn, dan zou ik er tegeningaan.

evgoeth
Topic Starter

#9 , 30 nov 2010 16:08

Hij heeft de tegenpartij niet geraakt, die is gevallen omdat hij verschoten was dat er daar iemand reed, mede door zijn (onaangepaste?) snelheid.
Geen aangifte bij politie, enige getuige was de gemachtigde opzichter.
En papiertje was zogezegd om aan te geven aan zijn werk dat hij te laat kwam net door dat 'accidentje', maar de hele situatie heeft hoop en al 10 min geduurd, lijkt mij al sterk dat je daarvoor al een soort van bewijs laat opstellen dat je te laat bent, maar kom.
Verzekering familiale heeft al laten weten dat hij de kosten zal moeten dekken, maar welke deze kosten zijn is momenteel nog een heel groot vraagteken.

roharro

#10 , 30 nov 2010 18:53

Volgens mij gaat ook de mountainbiker die tegen een te hoge snelheid rijdt ook niet vrijuit.

Bestaat er dan een maximum snelheid voor mountainbikers?

Franciscus

#11 , 04 dec 2010 18:46

neen.. buiten de algemene.

pedege

#12 , 07 jan 2011 19:03

tegenklacht indienen bij de politie. De verzekering kan niet iemand verantwoordelijk stellen , alleen de rechtbank. Als dit dossier daadwerkelijk voorkomt, dan zal alles wel met een sisser aflopen...

Terug naar “Verkeersongevallen”