Wat ik net heb meegemaakt.........
buitenlandse kennis die hier op vakantie is (vriend van mijn vriend) die mijn auto leent rijdt s'nachts op weg naar mijn huis en veroorzaakt aanrijding op kruispunt waar hij geen voorrang heeft. Andere wagen rijdt in zijn
zijkant,en mijn auto vliegt 20 meter verder tegen een dikke boom. Kennis raakt in paniek en laat het voertuig achter en zet het op een lopen,was helemaal gedesorienteerd een vond de weg naar huis niet meer terug.Ook was hij in paniek omdat hij geen nederlands of engels spreekt. Na 4 uur komt hij thuis in shock en gaat zonder iets te zeggen slapen. De volgende morgen komt hij me vertellen dat hij een accident heeft gedaan met mijn wagen.
Hij had geen telefoon op zak en kon niemand bereiken toen het gebeurd was.
Ik ben dan dezelfde dag naar de politie gestapt om het accident aan te geven,samen met hem.
Daar vertelden ze me dat ik met een tolk moet terugkomen omdat ze zijn verklaring ook nodig hebben.Ze zeiden me dat de auto van de tegenpartij per-total was en dat de vrouw lichtgekwetst was overgebracht naar het ziekenhuis. Ze is wel daarna onmiddellijk terug naar huis mogen gaan. Ook zeiden ze dat mijn autokeuringpapieren reeds 2 maanden vervallen waren en dat dit
in mijn nadeel kon uitdraaien.
Ik ben doodsbang om wat mij nu te wachten staat. Ten eerste is er de vluchtreactie,dan de gewonde tegenpartij,dan de vervallen controlepapieren en dan nog eens dat iemand anders met mijn wagen reed. Morgen moeten we met een tolk een verklaring gaan afleggen.
Gaat mijn autoverzekering zich terugtrekken? Wie gaat de schade moeten betalen van de tegenpartij en de ziekenhuiskosten? Mijn auto is ook per-total maar dat is nog het minste van mijn zorgen. Gaat de verzekering mij aansprakelijk stellen of de kennis die met de auto reed? En wat als de kennis geen geld heeft? In mijn verzekering heb ik rechtsbijstand.
Iemand die me raad kan geven?