Help! Vreemdelingenwet in België!

HBO-Rechtenstudent
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Help! Vreemdelingenwet in België!

#1 , 15 mar 2018 20:57

Beste leden,

Ik ben een vierdejaars student HBO-Rechten in Nederland en schrijf momenteel mijn scriptie over het vreemdelingenrecht, meer specifiek: het afwijzen van asielaanvragen als kennelijk ongegrond. Sinds 8 juli 2015 is de nieuwe Procedurerichtlijn (2013/32/EU) in werking getreden in de Nederlandse Vreemdelingenwet 2000. Met de komst van deze richtlijn is het afdoen van asielaanvragen als kennelijk ongegrond mogelijk, met de consequenties van dien.

In het kader van deze scriptie, leek het me praktisch relevant om een rechtsvergelijkend onderzoekje te doen: ik zou de implementatie van de afdoeningsgrond kennelijk ongegrond in Nederland willen vergelijken met de wijze waarop dit in België is geschied.

Mijn vraag aan jullie is nu dus of jullie mij wat meer kunnen vertellen over de implementatie van deze richtlijn, weblinks met mij kunnen delen die me doorzenden naar wetgeving, uitspraken etc. Ik heb op het internet rond gekeken, maar ik krijg haast niets gevonden. Zelfs de Vreemdelingenwet waarin staat dat een asielaanvraag kennelijk ongegrond verklaard kan worden en in welke gevallen dit dan kan, krijg ik niet gevonden.

Alvast heel erg bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 28 mar 2018 20:59

Dienst Vreemdelingen zaken (DVZ)
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... UMo_uxkAAs

Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Statenlozen.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... FbdkraK5uD

Reclame

Jackrussell
Berichten: 701

#4 , 28 mar 2018 21:54

Ik heb op het internet rond gekeken, maar ik krijg haast niets gevonden.
Zo'n HBO rechtenstudie stelt niet veel meer voor zeker?

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 28 mar 2018 22:26

Kost toch zo'n € 12500 in NL.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”