kind mag lunch op school niet opeten wegens verpakt in zilverpapier ipv lunchbox

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

kind mag lunch op school niet opeten wegens verpakt in zilverpapier ipv lunchbox

#1 , 28 jan 2018 22:12

Onze dochter van 7 jaar zit in het tweede leerjaar. Zij krijgt van ons telkens haar boterhammetjes mee in een brooddoos. Onze dochter is heel vergeetachtig en had afgelopen week op ma/di/do haar brooddoos vergeten mee te nemen naar huis. Mijn echtgenoot had haar boterhammetjes dus verpakt in aluminium-folie in de drukte van de ochtend (ok, er waren nog Tupperware dozen genoeg in huis uiteraard maar ja, Quick solution) Soit. dus ze kreeg haar boterhammetjes zo mee. Op school vragen ze (schoolreglement) boterhammen in brooddozen mee te geven.

Onze 7jarige dochter heeft 's middags haar boterhammen niet mogen opeten omdat ze verkeerd verpakt waren. Zodoende thuis om 7u een ontbijt gehad, om 10u haar stuk fruit gegeten tijdens de pauze... en dan niets meer gegeten tot we haar af kwamen halen om 15.30u

Uiteraard willen we niet negeren dat we in fout gingen door haar lunch mee te geven in een verkeerde verpakking... Dat is ONZE verantwoordelijk maar een kind het eten onthouden en haar straffen voor onze fout????

Zowieso werd er reeds contact genomen met de directie en die zullen de juf aanspreken. Ik zou toch graag hebben dat die juf verantwoording aflegt (op de vingers getikt wordt) voor het ontkennen van de basiszorg tav de kinderen onder haar hoede...

Hoe zouden jullie dit aanpakken als ouders? Welke stappen ondernemen? Ik ben echt verdrietig dat m'n kind honger had en zich "gestraft" voelde voor onze fout. Wat is jullie mening?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 28 jan 2018 22:20

Ik denk dat u de juiste weg hebt gevolgd door de directie aan te spreken. Verdere juridische stappen (klacht wegens kindermishandeling of iets in die aard, zullen het alleen maar laten escaleren).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jan 2018 08:42

Ik vind van de juf ver gezocht, leerkrachten denken soms ook dat ze god de vader zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Granny M
Berichten: 32

#4 , 29 jan 2018 12:47

Er ls momenteel een humoristische serie op NOP3 N.l. op zondagavond, "De Luizenmoeder" Echt heel leuk, daar komen al de problemen op een lagere school op een herkenbare wijze voorbij ( met een grote knipoog te nemen, hoor) het is heel onverwachts een groot kijkcijferkanon. ( Terug te kijken op NPO3 uitzending gemist ?)
Aanrader !
mvg.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”