Misbruikzaken vertrouwen bij dementie

Jejet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Misbruikzaken vertrouwen bij dementie

#1 , 03 okt 2017 07:08

Mijn kinderloze nonkel heeft de diagnose Alzheimer gekregen in maart 2016. 5 jaar geleden Belde een wildvreemde vrouw aan dat ze zijn vrouw kende van de school,deze was recent overleden,.
Ondertussen heeft de familie van deze vrouw buiten het medeweten van de familie een huurpand verkocht , heeft haar schoonbroer een volmacht over haar rekeningen sinds enkele jaren, is ze erfgename van zijn huis geworden alhoewel hij al enkele keren vermeld heeft dat hij daar spijt van heeft.
Bij opname in het ziekenhuis verwittigd ze nooit de familie. De laatste keer was het eeen gedwongen opname. Ze heeft direct een aanvraag voor bewindvoering gedaan.

Gisteren is de rechter gekomen bij mijn demente nonkel .ik waw dit alles te weten gekomen en was ook aanwezig op dat moment. De rechter zei dat ik omdat ik te ver woon van mijn nonkel ,1 uur rijden, ik voor hem niet kon zorgen. Ik zei dat dat inderdaad zo is maar dat ik een advocaat als bewindvoerder wou.
Mijn nonkel wordt opgestookt door deze dame tegen alle mensen die hij kende voor haar komst.dus ook tegen de familie.daar zijn getuigen van.wat kan ik nog doen? Kan ik deze mensen aanklagen voor bedrog en diefstal? Hij is hun 2de slachtoffer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jejet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2017 07:17

Kan ik eisen dat er inzage is in de afschriften om te zien of ze geld hebben weggesluisd en kan ik ze hiervoor voor de rechter krijgen. Kan er iets gedaan worden aan het feit dat ze het huurpand verkochten terwijl hij dement was zonder de familie op de hoogte te brengen? kan zijn huis verkocht worden opdat deze vrouw het niet kan bemachtigen ? Kan ik ze aanklagen dat ze bewindvoering aanvroegen buiten de familie om? Ik ben het te weten gekomen omdat ik een bewindvoering wou aanvragen. Doordat zij de aanvrager was de rechter minder geneigd naar mij te luisteren.

iota
Berichten: 830

#3 , 03 okt 2017 13:00

In welke relatie staat die 'wildvreemde vrouw' tov uw nonkel?
Wonen ze wettelijk samen?

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 05 okt 2017 10:22

Is er ooit een vonnis van vrederechter geweest inzake wetgeving 488bis (onbekwaam om zijn goederen te beheren)? Zo ja ..wanneer was dat ?

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”