Visum weigeren

vinayshivlal
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Visum weigeren

#1 , 02 jan 2017 10:30

Hoi, ik als Nederlander wonende in België ben een eu onderdaan en ik probeer mijn vrouw voor kort verblijf bij mij te krijgen. Zij heeft via mij het recht op gratis kosteloze versnelde inreis visum c. Volgens de richtlijn 2004/38/EG
Mijn vrouw moet uit Suriname komen en omdat er geen Belgische ambassade is dan vertegenwoordigd de Nederlandse ambassade in Suriname België. Echter ondanks alle documenten in orde zijn wijst de ambassade middels 3x haar visum af. Bij de laatste keer hebben ze haar zelfs gedwongen om een reisschema en reisverzekering af te sluiten wat niet eens verplicht was.
Ik wordt zo moe van hun dat ze niet willen houden aan de wettelijke regels. Ik heb kerst moeten missen met mijn vrouw. Ik heb oud op nieuw moeten missen met haar. In januari ben ik jarig en zijn we 2 jaar getrouwd en op ze minst willen we dat samen kunnen vieren. Is er geen mogelijkheid dat ik haar visum in België zelf kan aanvragen zodat ze snel kan komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 08 jan 2017 10:05

dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/Doorreizen_of_verblijven_90_dagen_in_Belgie.aspx

Reclame

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”