extreem buren lawaai

gorens1966
Topic Starter
Berichten: 19

extreem buren lawaai

#1 , 29 nov 2016 00:02

na te moeten verhuizen van een sociale woning , hebt ik en mijn moeder een huur privé woning sinds mei 2015.
ook een grote tegenvaller waar wij wonen. allemaal kleine huizen naast elkaar tegen elkaar aangebouwd,
zoals op een appartement , waarvan je de voetstappen van de buren echt kan horen. heel dunne muren.

ik en mijn moeder durven hier geen TV opzetten, geen radio.
wij leven zoals echte paters in een klooster.
toch profiteren de buren ons letterlijk te pesten door extreem hard op de muren te slaan.

onverwachts tussen 23 uur 00 en 3 uur middernacht.
dit is niet heel de nacht door, je wordt opgeschrikt door een hevige slag aan de kant van onze muur.
wij hebben met die mensen willen spreken maar ze slaan de deur toe.

nu proberen wij er iets aan te oden, gerechtelijk zodat dit ophoud.
deze keer zijn het geen Marokkanen die naast ons wonen . het zijn mensen van paraguai - zuid america.

de politie oproepen heeft geen in. zeker niet voor 1 slag tegen de muur. tussen 23 en 3 uur snachts kan je nog lang staan wachten.
de politie ga geen uren staan wachten tot zij lawaai horen .

zijn er andere dingen die wij kunnen doen ? wij dachten aan een voice recorder ?


gorens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2016 09:28

1) Aanspreken
2) Ingebrekestelling sturen (aangetekend)
3) Naar vrederechter op basis van burenhinder (toepassing van art. 1382 BW). Hier is het relevant om bewijzen te verzamelen. Geluidsopname kan helpen. Als andere buren jullie verklaringen kunnen beamen, dan sterkt dit ook jullie dossier. Politie eens inschakelen kan ook relevant zijn als dossieropbouw (en dat jullie een minnelijke oplossing hebben nagestreefd).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”