Schadeclaim door mislopen concert

giserke
Topic Starter
Berichten: 2434

Schadeclaim door mislopen concert

#1 , 13 jul 2016 10:49

Iemand werd vorige week staande gehouden op verdenking van verboden middelen.
Die persoon was op weg naar een concert waar hij zelf moest optreden.
Hij werd gedurende 3 uur ondervraagd met afvoeren naar het commisariaat inbegrepen, en er werd niks gevonden of vastgesteld.
Echter was hij hierdoor niet op het concert, en wordt hij uiteraard niet betaald door de organisator.

Wie draait hiervoor op? Kan dit verhaald worden op de politie? De persoon in kwestie heeft de politie meermaals verwittigd dat hij moest werken tijdens zijn verhoor.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 13 jul 2016 11:24

Niemand of hij moest een speciale verzekering hiervoor hebben , ik krijg ook geen vergoeding als er ergens een vb alcool controle is waardoor ik iets te laat kom

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 13 jul 2016 11:29

Als het onderzoek correct is verlopen ... volgens mij niet dus.
Politie moet haar taken kunnen uitvoeren en heeft het recht iemand bestuurlijk 12 uur vast te houden en gerechtelijk 24 uur.

Er zijn in een aantal gevallen een reeks van uitzonderingen o.a. diplomaten en parlementairen die op weg zijn naar het paleis der natïën

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 jul 2016 11:29

Moest politie een schadevergoeding moeten betalen voor iedereen die ze zogezegd onterecht hebben opgehouden voor controle documenten, dan waren de tekorten van justitie vele malen hoger.

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#5 , 13 jul 2016 11:38

Is er niets opgenomen in de overeenkomst tussen de artiest en de organisator?

In de meeste (standaard)overeenkomsten die betrekking hebben op het vastleggen van een optreden is er een bepaling opgenomen mbt "overmacht".
In geval van overmacht wordt de artiest meestal (deels) uitbetaald.

(Je kan dan uiteraard gaan discussiëren of dit een geval is van overmacht...)

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 13 jul 2016 12:27

't Was misschien een optreden in het zwart, dus zonder contract.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 jul 2016 11:24

Toch vreemd dat zowel ikzelf, als familie en kenissen, vrienden, etc... als ze staande gehouden worden door de politie voor alcohol-controle, papieren, etc... ze 5 minuten later weer kunnen doorrijden, na even goed mee te werken met de politie... Ik heb in mijn omgeving nog NOOIT gehoord dat de politie iemand meenam voor verhoor bij een gewone controle waar de besuurder gewoon meewerkte... En hier op het forum wordt de éne na de andere "brave burger" gewoon om god-weet-welke reden gewoon meegenomen of onheus behandeld? Vreemd toch?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 jul 2016 15:10

"Verboden middelen"...Ik leid daar uit af dat het gaat over drugs, wapens, dus geen alcohol. In dat geval: eigen schuld van de artiest, hij zal met de gevolgen moeten leren leven.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 jul 2016 15:25

"Verboden middelen"...Ik leid daar uit af dat het gaat over drugs, wapens, dus geen alcohol. In dat geval: eigen schuld van de artiest, hij zal met de gevolgen moeten leren leven.
Verdenking ... niks gevonden ... eigen schuld. Guilty by association? In de VS kan je momenteel zien wat er gebeurt als een bevolkingsgroep deze stempel beu wordt.

giserke
Topic Starter
Berichten: 2434

#10 , 23 jul 2016 14:16

"Verboden middelen"...Ik leid daar uit af dat het gaat over drugs, wapens, dus geen alcohol. In dat geval: eigen schuld van de artiest, hij zal met de gevolgen moeten leren leven.
Heb je gedronken of zo? Wat voor reactie is dit?
Of behoor je tot de categorie fascisten die van mening is dat je schuldig bent tot het tegendeel wordt bewezen?

Oude Belg
Berichten: 3192

#11 , 23 jul 2016 19:37

[quote="giserke"
Heb je gedronken of zo? Wat voor reactie is dit?
Of behoor je tot de categorie fascisten die van mening is dat je schuldig bent tot het tegendeel wordt bewezen?[/quote]

Wat een taaltje...... Begrijp je het woord "fascist" trouwens wel?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 jul 2016 23:31

De politie neemt niet zomaar voor hun eigen plezier, mensen mee naar het commisariaat. Zo'n ondervraging is sowieso meer werk voor de politie, dus als ze daar al toe overgaan, hebben ze daar goeie redenen voor. Ik zeg niet dat de persoon in kwestie "schuldig" was, maar hij heeft toch op één of andere manier ervoor gezorgd dat de politie dacht dat hij verboden middelen in het bezig gehad kon hebben. Gedrag, uiterlijk, ...

Ik herhaal het nog eens: toch vreemd dat noch ik, noch mensen uit mijn vriendenkring of familie, dit soort zaken meemaken. Ik heb zelfs enkele allochtonen in de vriendenkring (allemaal perfect geïnegreerd) en ook zei zeggen nog nooit last gehad te hebben met politie. Maar bon, wij zullen me zijn allen gewoon geluk gehad hebben tot nu toe, zeker?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#13 , 25 jul 2016 10:34

"Verboden middelen"...Ik leid daar uit af dat het gaat over drugs, wapens, dus geen alcohol. In dat geval: eigen schuld van de artiest, hij zal met de gevolgen moeten leren leven.
Heb je gedronken of zo? Wat voor reactie is dit?
Of behoor je tot de categorie fascisten die van mening is dat je schuldig bent tot het tegendeel wordt bewezen?
Ik had even er over gelezen dat er niets gevonden was, mijn excuses...Er direct fascisten en alcohol er bijhalen vind ik dan weer beneden alle peil...

giserke
Topic Starter
Berichten: 2434

#14 , 26 jul 2016 15:33

"Verboden middelen"...Ik leid daar uit af dat het gaat over drugs, wapens, dus geen alcohol. In dat geval: eigen schuld van de artiest, hij zal met de gevolgen moeten leren leven.
Heb je gedronken of zo? Wat voor reactie is dit?
Of behoor je tot de categorie fascisten die van mening is dat je schuldig bent tot het tegendeel wordt bewezen?
Ik had even er over gelezen dat er niets gevonden was, mijn excuses...Er direct fascisten en alcohol er bijhalen vind ik dan weer beneden alle peil...
OK, Ik trek dan mijn woorden terug. Maar ik kon ook niet weten dat je mijn openingspost niet gelezen had.

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”